نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. شهريور 1402 - 8:58   |   کد مطلب: 32655
فرمانده سپاه شهرستان ملایر گفت: پیاده‌روی اربعین راهی برای حفاظت از نقشه‌های شوم دشمنان است که وحدت شیعیان را به نمایش می‌گذارد.

علی‌اصغر فارسی در گفتگو با خبرنگار ملایری‌ها  با اشاره به مهمترین ویژگی‌های پیاده‌روی عظیم اربعین اظهار کرد: همه ساله ما شاهد حضور چندمیلیونی شیعیان و آزادگان جهان در پیاده‎روی اربعین هستیم.

وی راهپیمایی اربعین را نماد افتخار شیعیان دانست و گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های این راهپیمایی عظیم وحدت شیعیان نقاط مختلف جهان است.

فرمانده سپاه ملایر افرود: این  همایش عظیم فقط مخصوص شیعیان نبوده و مسلمانان مذهب‌های مختلف وآزادگان جهان در این مراسم بزرگ معنوی حضور می‌یابند.

وی به حدیث «ااِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه» اشاره کرد و گفت: در دورانی که دشمنان برای مقابله با اسلام انواع  اقسام نقشه‌های مختلف ضد دینی را انجام می‌دهند، حضور میلیونی مردم در پیاده‌روی عظیم را می توان مصداقی بارز این حدیث برای حفاظت از نقشه‌های شوم دشمنان دانست.

فارسی افزود: در راهپمایی عظیم کربلا مردم فوج فوج به سمت کشتی نجات که همان حسین(ع) است حرکت می‌کنند تا از آسیب‌های دشمنان در امان باشند.

وی به برگزاری برپایی موکب‌ها مختلف در مسیر زوار اربعین اشاره کرد و گفت: این موکب‌ها در مسیر پیاده‌روی فقط مخصوص مسلمانان عراق نیوده و موکب‌های مسلمانان نقاط مختلف دنیا از مردم پذیرایی می‌کنند که این نیز خود نقطه با شکوهی از مراسم پیاده‌روی اربعین است.

فرمانده سپاه ملایر به نقش مردم در برگزاری مراسم پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت:  مراسم عظیم اربعین در واقع یک مراسم بزرگ مردمی است که همه ساله شاهد رونق بیشتر آن هستیم.

وی افزود: در کنار افرادی که در این مراسم با شکوه حاضر می شوند برپایی موکب‌های‌مختلف در شهرهای مختلف ایران اسلامی شکوه این مراسم را دوچندان کرده است.

فارسی گفت: مردم در نقاط مختلف ایران با برپایی موکب‌های مختلف عاشقانه از زوار اباعبدالله پذیرایی می کنند باید گفت مردم صاحبان اصلی  برگزاری این مراسم با شکوه هستند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار