نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. آبان 1402 - 8:46   |   کد مطلب: 32991
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: تصویر شبگردی یک قلاده گربه وحشی در منطقه حفاظت شده لشگردرملایر از سوی پدرام شبیری عکاس حیات وحش ثبت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ سیده مریم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بعد از گذشت سال ها این دومین گربه وحشی ثبت شده در مناطق حفاظت شده استان همدان است.

وی یادآوری کرد: اوایل امسال هم جامعه محلی روستای طائمه در منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند، با مشاهده شکار طیور اهلی توسط یک گربه، اقدام به زنده گیری آن کرده و با توجه به تفاوت ظاهری آن با گربه های معمولی، موضوع را به اطلاع محیط بانان رساندند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اظهار کرد: در استان همدان گربه سانانی مانند سیاهگوش، گربه وحشی و گربه جنگلی مشاهده و ثبت شده است که از گونه های با اهمیت و در راس هرم غذایی است.

محمدی افزود: گونه گربه وحشی، از لحاظ حفاظتی اهمیت بالایی داشته و گونه چتر محسوب می شود به طوری که سایر گونه های پایین تر از خود را تحت حفاظت قرار می دهند.

وی ادامه داد: این گونه در کل استان همدان پراکنش داشته و در مناطق تپه ماهوری و کوهستانی زیست می کند همچنین گربه وحشی کنترل کننده جوندگان و پرندگان بوده و شب گرد است و به ندرت در طول روز دیده می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار