فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

28. آبان 1402 - 9:00   |   کد مطلب: 33001
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر گفت: باتوجه‌به ملی‌شدن مرواربافی و جایگاه کلوچه در ملایر دو جشنواره مرواربافی داویجان و کلوچه گوراب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ ابراهیم جلیلی در نشست هماهنگی جشنواره مرواربافی داویجان و کلوچه گوراب با اشاره  به ثبت ملی مروار و کلوچه ملایر گفت:  ملایر در کنار دو برند جهانی امروز دارای دو برند ملی دیگر است.
وی افزود:  یکم آذر روز ثبت ملی هنر مرواربافی در شورای صنایع‌دستی است  و ما قصد داریم اولین جشنواره روستای ملی مرواربافی و کلوچه گوراب  را برگزار کنیم.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر بیان کرد: به‌دست‌آوردن برند ملی ابتدای یک راه است باید  زیرساخت‌های لازم را فراهم شده  و با برگزاری جشنواره این هنر را به تمام ایرانیان معرفی کرد.
 
وی گفت: توسعه ملایر در بحث گردشگری و اقتصادی نیاز به برنامه‌های خاص دارد و جشنواره‌های مختلف در این راستا بسیار مهم و حیاتی ماست و  امسال در شهرستان جشنواره‌های خوبی برگزار شده است.
جلیلی بیان کرد:  جشنواره روستای ملی مرواربافی داویجان و کلوچه گوراب  یکی از  ظرفیت‌های شهرستان است و  از تمامی دستگاه‌های مرتبط شهرستان انتظار داریم در این زمینه ورود کنند.
وی گفت:  بر اساس اعلام فرمانداری ملایر دهیاران و شورای اسلامی روستاهای گوراب و داویجان  با تمام توان در برگزاری این جشنواره تلاش نمایند.

انتهای خبر/گ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار