نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. آذر 1402 - 8:46   |   کد مطلب: 33017
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت: از مجموع ۳۲ هزار و ۱۸۳ خانوار در روستاهای این شهرستان ۶ هزار و ۵۶۷ خانوار نیازمند مسکن هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ محمدمهدی عبدالملکی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۳۲ هزار و ۱۸۳ خانوار روستایی در ۲۵ هزار و ۶۰۶ واحد مسکونی ساکن هستند و این نشانه آن است که در برخی واحدها ۲ تا ۳ خانوار سکونت دارند.

وی افزود: تاکنون از ۲۵ هزار و ۶۱۶ واحد مسکن روستایی، ۱۸ هزار و ۸۲۸ واحد نوسازی شده و وجود اختلاف بین واحدهای مسکونی و نوسازی شده، بیانگر این است که بیش از ۶ هزار واحد غیرمقاوم در این شهرستان وجود دارد و باید بهسازی، نوسازی و تبدیل به واحدهای مقاوم شوند.

مدیر بنیاد مسکن ملایر ادامه داد: در مجموع ۱۳ هزار و ۳۵۵ واحد در این شهرستان نیازمند بهسازی و نوسازی هستند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه این شهرستان از ابتدا تاکنون در بهسازی و نوسازی عملکرد خوبی داشته، بیان کرد: ۷۸ درصد از واحدهای مسکونی در این شهرستان بازسازی و بهسازی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۹ هزار و ۹۸۸ واحد بازسازی و بهسازی انجام شده و امسال سهمیه این شهرستان در این خصوص یک‌هزار و ۵۰۶ است.

مدیر بنیاد مسکن ملایر گفت: تاکنون یک‌هزار و ۴۲۰ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و تعداد یک‌هزار و ۱۶۰ نفر موفق به عقد قرارداد با بانک‌ها شده‌اند که در این زمینه نسبت به شهرستان‌های استان چند گام جلوتر هستیم.

عبدالملکی اظهار کرد: شاخص تسهیلات مسکن روستایی در کشور ۵۱ درصد، در استان ۶۴ و در ملایر ۷۸ درصد است.

دیدگاه شما