نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. آذر 1402 - 20:23   |   کد مطلب: 33050
فرماندار ملایر گفت: زنان مقاوم ایرانی از شخصیت های تراز اول زنان عالم چون حضرت زهرا(س) زینب کبری(س) و حضرت خدیجه (س) درس گرفته اند و زنان ایرانی به معنای واقعی کلمه معلم ثانی زنان عالم هستند.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛  سلمان اسماعیلی عصرامروز دریادواره ۴۲ شهید زن شهرستان ملایردر فرمانداری ملایر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای زن با بیان اینکه در دنیای امروز دو گفتمان شرقی و غربی در خصوص زن وجود دارد اظهار کرد: در گفتمان شرقی زن یک موجود خنثی و بی نقش وتماشاگر اوضاع و احوال بوده است.

وی گفت:  در گفتمان غربی زن موجودی است که جنسیت او بر شخصیتش غلبه دارد و ابزاری برای نظام سرمایه داری و لذت جویی مردان است و تا زمانی که مطابق گفتمان غربی باشد زن است و اگر این گفتمان را نداشته باشد زن نیست.

فرماندار ملایر با بیان اینکه  وجود ۷ هزار زن شهیده  ایرانی  مسلمان و ۴۲ بانوی شهید ملایر را به منزله معنای واقعی کلمه و تبلور بیان امام در شعار نه شرقی نه غربی است و گفت: زن ایرانی یک مسیر جدید و یک تابلوی دلنشین در برابر نه شرقی نه غربی را  به جهان نشان داد و ثابت کرد که  زن ایرانی و ارتش چند هزار نفری شهدای زن ایرانی نشان داد که زن ایرانی هم سرشار از عاطفه و رحمت بوده و هم در میدان های بزرگ حماسه و شهادت حاضر شده و مردانه ترین فتوحات را داشته باشد.

 

وی افزود: زنان ایرانی نشان دادند که هم در ساحت خانواده می توانند یک خانواده متعادل را معرفی کنند که از دل آن هزاران مرد تاریخ ساز به دنیا معرفی شوند و هم می توانند هم در ساحت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و هم در مردانه ترین قله دفاع جان شیرین خود را برای آرمانهایشان به میدان آورد.

 

اسماعیلی با بیان اینکه زن ایرانی یک زن  خانه نشین وعنصر و شهروند درجه دو و  درحاشیه نیست بلکه عمل گرا بوده است گفت:زنان مقاوم ایرانی از شخصیت های تراز اول زنان عالم  چون  حضرت زهرا(س) زینب کبری(س) و حضرت خدیجه (س) درس گرفته اند  و زنان ایرانی به معنای واقعی کلمه معلم ثانی زنان عالم هستند.

 

وی با اشاره به مقاومت و ایستادگی زنان فلسطین در مقابل جنایات اسرائیل وقتی که فرزندان عزیزشان جلوی چشمان مادرانشان به شهادت می‌رسند افزود: این مقاومت و ایستادگی بانوان فلسطینی که دنیا را متحیر و متعجب کرده برگرفته از الگوی مقاومت و صبر  زنان ایرانی و زنان شهیده است.

 

فرماندار ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنان بزرگی چون مرضیه حدیدچی(دباغ)   به عنوان شخصیتی بی نظیر در همه ابعاد یک بانوی کامل اسلامی گفت: ایشان نه تنها در  صحنه های دفاع از امام و انقلاب و نقش آفرینی های بی نظیر و تاثیر گذار در پیروزی انقلاب اسلامی حتی در خارج از مرزها نامی درخشان دارد و به حکم امام  راحل بعد از پیروزی انقلاب فرمانده سپاه همدان می‌شود و بعد از آن نیز سوابق ارزنده ایشان در خدمت به این نظام بر کسی پوشیده نیست.

 

 

وی وجود مادران، همسران و دختران شهدا را  افتخاری بزرگ برای نظام انقلاب اسلامی و شهرستان ملایر برشمرد و تصریح کرد:  امروز کنار هم جمع شده ایم که از مقام والای بانوان شهیده تکریم کنیم و ما امروز به زنانی که در ساحت های  مختلف در پیشبرد اهداف نظام و کشور تاثیر گذارند افتخار می‌کنیم.

 

 اسماعیلی با اشاره به فضایل اخلاقی حضرت زهرا(س)   به عنوان والاترین الگوی زنان عالم  گفت: وقتی از زهرا می‌گوییم هدف و انگیزه اصلی ایشان شجاعت، بصیرت جهاد تبیین و در یک کلمه نه دفاع از همسر بلکه دفاع از ولایت بود و زنان ایرانی نیز در صحنه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی نشان دادند که مدافع این انقلاب هستند.

 

فرماندار ملایر با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران هیچ تهدید معتبری نظامی و امنیتی را به رسمیت نمی‌شناسد و فوق العاده قدرت مند و موثر است ودشمنان این نظام جرات نمی‌کند ما را تهدید امنیتی ونظامی کند اما به لحاظ فرهنگی و سیاسی چار آسیب پذیری هایی هستیم افزود:امروز در صحنه های مختلف به زنانی در تراز حضرت زهرا(س) و زینب کبری نیازمندیم که بتوانند در صحنه  های  مختلف چون امر به معروف و نهی از منکر، و صحنه های سیاسی و اجتماعی و دفاع از ولایت حاضر شوند.

 

وی با بیان اینکه زنان در عرضه های سیاسی می توانند پر قدرترین کانونهای امید آفرین برای همسران و فرزندان خود باشندافزود: امروز دشمن در عملیات جنگ روانی  به دنبال نا امیدی مردم است و می‌خواهد مردم را از مشارکت در صحنه هایس سیاسی مانند انتخابات نا امید کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار