نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. آذر 1402 - 21:31   |   کد مطلب: 33051
فرزند بانوی مجاهد انقلابی «مرضیه حدیدچی دباغ» گفت: این انقلاب با سختی‌هایی فراوانی به دست آمده و و نباید به راحتی آن را از دست بدهیم، مادرم صبور بود همه نوع سختی را متحمل شد و امروز باید پیرو راه شهدای و چنین بانوانی باشیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛  حکیمه حدیدچی فرزند مرضیه حدیدچی (دباغ) عصرامروز دریادواره ۴۲ شهید زن شهرستان ملایردر فرمانداری ملایر با اشاره به اینکه مادرش مرضیه دباغ به عنوان یکی از بانوان تاثیر گذار در پیروزی انقلاب اسلامی است اظهار کرد: ایشان و پدرم هر دو در خانواده اصیل و مذهبی رشد کرده و پدرم نیز در کنار مادرم  در امور سیاسی همیشه همراه و پشتیبان ایشان بود.

 

وی با بیان اینکه مادرم از شاگردان شهید آیت الله سعیدی که در زمان ساواک به شهادت رسید و  وشهید  صالحی از شهدای دوران دفاع مقدس هستند بود افزود: خانم دباغ علاوه بر امور سیاسی در امور خانه داری، فرزند پروری و یک همسر شایسته برای پدرم نقشی بی بدیل داشتند.

 

  فرزند خانم دباغ با بیان اینکه  ایشان علاوه بر نقش مادری در کنار فرزندان همیشه حضوری ارزشمند داشت و حتی در بازی‌های کودکانه همراه ما بود افزود: ما هشت فرزند بودیم که مادرمان به خوبی  ما را مدیریت و تربیت می‌کرد و زمانی که بنده کلاس سوم ابتدایی و خواهر کوچکم یک سال و نیم بیشتر نداشت مادرم توسط ساواک دستگیر و زندانی شد.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های سیاسی خانم دباغ در دوران قبل از پیروزی انقلاب گفت:اگر مادر من از خیلی چیزها چشم پوشی نمی کرد خانم دباغ نمی شد ، پدرم  شدیدا  به مادرم علاقه داشت  و در نبود ایشان خیلی روزهای سختی بوده و وقتی مادرم در زندان ساواک  بود ناراحت  اما صبور بودیم ، اما ما همه سختیها را تحمل کردیم.

 

 حدیدچی با اشاره به شکنجه های مختلف ساواک بر سر خانم دباغ تصریح کرد: ساواک علاوه بر  بر مادرم خواهرم رضوان را که ۱۴ ساله و جرمش نوشتن اعلامه های امام بود دستگیر کرد و یکی از شکجه های  سخت ساواک این بود که هم خواهرم و هم مادرم را به مدت دو ماه در یک سلول انفرادی و به صورت سر پا نگه داشته بود و تا مچ پا نیز در آب بودند که واقعا  این شکنجه ها ناگفتنی است.

 

 وی با بیان خاطرات این بانوی ارزشمند و بی بدیل گفت: این انقلاب با سختی‌هایی این چنینی به دست آمده و و نباید به راحتی  آن را از دست بدهیم،  مادرم صبور بود همه نوع سختی را متحمل شد و امروز باید پیرو راه شهدای و چنین بانوانی باشیم.

 

در ادامه پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام میهمان یادواره شهدای زن ملایر بود و بانوان حاضر در این یادواره با پیکر مطهر شهید وداع کردند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار