نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. آذر 1402 - 18:39   |   کد مطلب: 33057
مسئول رسیدگی به امور مساجد ملایر
مساجد باید محلی برای ترویج و تحکیم ولایت باشند
مسئول رسیدگی به امور مساجد ملایر گفت: مسجد سنگر است و مساجد را باید آباد کرد و مساجد ما باید محلی برای ترویج و تحکیم ولایت و بیان شعور و شعار باشد و نگذاریم مساجد ما در دست نااهلان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ حجت‌الاسلام علیرضا شمس پیش از ظهر امروز در اجتماع فاطمیون در مسجد جامع شهر ملایر با اشاره به فضایل شخصیتی حضرت زهرا (س) اظهار کرد:   پیامبر اکرم(ص)، حضرت فاطمه(س) را جان و پاره تن خود دانسته و می‌فرماید هر کس فاطمه را به غضب آورد مرا به غضب آورده است.

وی با استناد به آیات قرآن در خصوص کلمه و شجره طیبه افزود: پیامبر اکرم خود را شبیه شجره طیبه دانسته و فاطمه را به شاخ و بن آن تشبیه کرده پیامبر خوبی‌ها علم کل و اخلاق کل خاتم انبیا است و این پیامبری که منتهی کمال خلقت است می‌فرمایید فاطمه شاخه و برگ و بار من است.

مسئول رسیدگی  به امور مساجد ملایر با بیان اینکه مهم‌تر از عزاداری برای حضرت زهرا(س) شناخت و بصیرت فاطمی است گفت: ولایت شجره طیبه به‌سوی کمال و ظهور بوده و حفظ آن  امری ضروری است چرا که به‌واسطه شهادت بانوی دوعالم به‌دست‌آمده است

وی با اشاره به خطبه  حضرت زهرا(س) افزود: بانوی بزرگ اسلام بعد از ۹۵ روز بعد از رحلت پیامبر با همه مشکلات و مسائل علیه ولایت امام علی(ع) مواجه شده بود، از ولایت و نهضت عظیم نبوی  دفاع کرد و  در این راه  گام در مسیر جهاد تبیین  نهاده و روشنگری می‌کند.

شمس با بیان اینکه بعد از خطبه حضرت زهرا(س) تبیین جریان هدایت و فلسفه امامت به‌عنوان نظام بخشی‌ترین رکن جامعه است  افزود: این خطبه به ما می‌کند خواص و سران جامعه  باید نظام اندیشه توحیدی اسلام و جایگاه توحیدی نبوت و امامت را عمیق نگاه کنند.

 وی افزود:  ریشه اصلی همه انحرافات انحراف از نظام امامت و غفلت از توحید و نبوت و جریان هدایت و انسانیت  است و یک نمونه از انحرافی که  در خواص جامعه ایجاد شد نسل‌کشی قوم جبار و کودک کش اسرائیل در غزه است و این به دلیل آن است که   سران برخی از کشورها و جایگاه نظام ولایت و امامت را ندانستند  و امروز در برابر این نسل‌کشی سکوت کرده‌اند.

مسئول رسیدگی به امور مساجد ملایر با بیان اینکه یکی از عوامل شئون عاقبت‌به‌خیری ولایت‌مداری است  و انحراف از ولایت انحراف از مسیر حضرت زهرا(س)  است، گفت: حضرت فاطمه الزهرا(س)  به عموم جامعه نیز تذکر می‌دهد که نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت نباشند و در تحولات اجتماعی مشارکت کنند و گلایه حضرت زهرا(س) به مردم در دوران خود از بی‌تفاوتی نسبت به عدم حمایت از جریان ولایت است.

 وی با تأکید بر اینکه  جهاد تبیین حضرت زهرا(س) از مسجد شروع شد، گفت: مسجد سنگر است و مساجد را باید آباد کرد و مساجد ما باید محلی برای ترویج و تحکیم ولایت و بیان شعور و شعار باشد و نگذاریم مساجد ما در دست نااهلان قرار گیرد.

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار