نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. دى 1402 - 8:57   |   کد مطلب: 33098
فرماندار ملایر گفت: باید تسهیل گیری را تقویت کنیم و گروه تسهیلگری در محلات بازآفرینی برای ارتباط کردم با مسئولین ایجاد شود و این گروه‌ها رابط راه و شهرسازی و شهرداری با مردم باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛  سلمان اسماعیلی در ستاد بازآفرینی شهرستان ملایر با اشاره به اقدامات انجام شده راستای توجه به محلات کم‌برخوردار اطهار کرد: سال گذشته تلاش خوبی در حوزه بازآفرینی ملایر انجام شده است
وی با بیان اینکه در راستای توجه به حوزه بازآفرینی از دوره‌‌هایی آموزشی تا سفرهای مسئولین کشوری انجام شده است، تصریح کرد: با پیگیری و برنامه‌ریزی  ۴۸ پروژه و رونق خوبی در حوزه بازآفرینی انجام شده است.
فرماندار ملایر بیان کرد: اجرای پروژه‌ها در محلات کم‌برخوردار در حوزه بازآفرینی عدالت‌محور هستند و برای رونق هر چه بیشتر این محلات باید  بخش خصوصی را وارد کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.
وی با اشاره به مشکلات و موانع موجود در سر راه محله‌های بازآفرینی عنوان کرد: فقدان سند و اوقافی  بودن باعث ایجاد انگیزه ساخت مسکن بدون مجوز شده است.
اسماعیلی با بیان اینکه تبلیغات خوبی در حوزه بازآفرینی در ملایر انجام شده است، بیان کرد: باید تسهیل گیری را تقویت کنیم  و گروه تسهیلگری در محلات بازآفرینی برای ارتباط کردم با مسئولین ایجاد شود  و این گروه‌ها رابط راه و شهرسازی و شهرداری با مردم باشند
وی با اشاره به مشکلات مساکن مهر در ملایر عنوان کرد: مسکن مهر هر چند جز محلات جدید در ملایر است؛ اما باتوجه‌به ضعف و فقر زیرساخت‌ها باید به‌عنوان محله بازآفرینی به آن نگاه کرد.
فرماندار ملایر با بیان اینکه زمین جدید برای توسعه شهر ملایر وجود ندارد، عنوان کرد: کمربندی ملایر از ورودی به سمت همدان تا خروجی به سمت تهران چند صد هکتار زمین وجود دارد که پتانسیل تبدیل به مسکونی، کارگاهی و تجاری دارند و به لحاظ ضوابط هم شرایط تغییر کاربری در جهاد کشاورزی هم دارند.
وی افزود: در این زمین‌ها کشاورزی در آن انجام نمی‌شود و متروکه است و باتوجه‌به ساخت‌وساز غیرمجاز باعث ایجاد چالش شده است و می‌طلبد مسئولان استانی به آن توجه داشته باشند.
اسماعیلی ساماندهی ورودی و خروجی ملایر یکی از مطالبات شهرستان دانست و گفت: اگر این دو قسمت را در ملایر ساماندهی شوند علاوه بر اشتغال ارزش‌افزوده خوبی برای شهر دارد.
 وی بیان کرد: سرعت اجرای پروژه محور ملایر آورزمان نهاوند خیلی کند است و نیاز به رونق است و باتوجه‌به در ایام اربعین ترافیک بالایی دارد و هر ساله تلفات فراوانی دراین‌بین رخ می‌دهد باید توجه ویژه‌ای به آن شود.
 فرماندار ملایر با بیان اینکه مطالعه محور ملایر،  اسلامشهر آق‌گل قهاوند به اتوبان ساوه آغاز  شود، عنوان کرد: اجرای این پروژه می‌تواند آورده اقتصادی بالایی داشته باشد و جنوب استان را می‌دهد.
وی با اشاره به برخی انتقادهای مخرب در سطح استان و کشور عنوان کرد: فضای بی‌تقوایی در کشور و استان داغ است و هر کسی بی‌پروا
ناجوانمردانه نقدهایی تخریبی انجام می‌دهند.
اسماعیلی گفت: در حوزه نهضت ملی مسکن در دو سال گذشته در استان کارهای خوبی انجام شده است و پروژه‌های مختلف در همدان نهاوند ملایر رزن و تویسرکان آغاز شده است.
وی خطاب به کسانی که صاحب‌نظر هستند، عنوان کرد: انصاف را رعایت کنید و با امید مردم بازی نکند.
انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار