نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. دى 1402 - 20:55   |   کد مطلب: 33110
رئیس شورای شهر ملایر خبر داد:
تهیه طرح افزایش تراکم ساختمان در شهر ملایر
رئیس شورای شهر ملایر گفت: طرح افزایش تراکم ساختمان در شهر ملایر در صحن شورای شهر تهیه و برای تصویب به راه و شهرسازی ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ مظاهر روزبهانی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر با اشاره به پیگیری افزایش تراکم ساختمان در شهر ملایر اظهار کرد: بحث تراکم ساختمان از ابتدای آغاز این دوره از شورای اسلامی شهر مردم و انبوه‌سازان بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است که در این مورد اقدامی انجام نشده است، تصریح کرد: پیگیری‌های از ابتدای دوره این شورا انجام شده است و بسته پیشنهادی با همکاری شورای شهر و شهرداری توسط تهیه و به اداره راه و شهرسازی استان ارائه شده است.

رئیس شورای شهر ملایر به برگزاری یک نشست با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اشاره کرد و گفت: در این نشست درخواست‌ها به اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه و موافقت‌ها گرفته شده است و براین‌اساس حداقل یک‌طبقه به تراکم ساختمان ملایر اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح پیشنهادی در معابر ۱۰ تا ۲۰ متر یک‌طبقه، معابر ۲۰ تا ۳۰ متر ۲ طبقه و معابر بیشتر از ۳۰ متر ۳ طبقه با رعایت شرایط فنی به تراکم اضافه می‌شود.

روزبهانی با اشاره به محدودیت زمین‌های خالی در سطح شهر ملایر عنوان کرد: وجود زمین خالی در ملایر باتوجه‌به زمین‌های کشاورزی و عدم تغییر کاربری محدود است و افزایش تراکم می‌تواند راهی برای بیشترشدن ساخت‌وساز و تمایل سرمایه‌گذاران برای ساخت در ملایر شود.

وی افزایش تراکم را سبب کاهش قیمت مسکن در سطح شهر دانست و گفت: در صورت تأیید طرح پیشنهادی که شامل سه بخش است بیش از نود درصد از تخلفات ماده صد کاهش می‌یابد.

رئیس شورای شهر ملایر بیان کرد: در شورای شهر ملایر پیشنهاد شده باتوجه‌به شرایط اقتصادی عوارض ساخت‌وساز و شهرداری امسال افزایش نداشته نیابد هر چند امسال باتوجه‌به نرخ اداره مالیات و دارایی عوارض شهری افزایش دارد.

سخنگوی شورای شهر ملایر نیز در این نشست با بیان اینکه شهرداری پیشانی نظام در هر شهری هستند، عنوان کرد: در این دوره از شورای اسلامی شهر اعضا از مردم فاصله نگرفته و وظیفه‌ای که مردم به ما محول کردند را هیچگاه فراموش نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام احمد چهاردولی این دوره شورای اسلامی شهر ملایر را شورای همبستگی و کار دانست و گفت: عده‌ای از باب تسویه‌حساب، عملکرد شورای اسلامی شهر ملایر را در فضای مجازی را به حاشیه و چالش می‌کشاند .

وی افزود: اعضا شورا در این دوره سعی کرده در بطن مردم باشیم از کارهای تبلیغاتی و فرار کرده‌اند و اقدامات مهمی در دو سال اخیر در سطح شهر ملایر انجام شده است.

سخنگوی شورای شهر ملایر آسفالت‌ریزی را یکی از اقدامات برجسته شهرداری در این دوره از شورا عنوان کرد و گفت: بیش از یک میلیون مترمربع در شهر ملایر با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان آسفالت‌ریزی انجام شده است و در دهه فجر پروژه‌های مهمی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه از عملکرد نماینده‌های مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی رضایت نداشته و هنوز دور یک میز برای بیان مسائل ننشسته‌ایم، تصریح کرد: عملکرد برخی در حوزه مدیریت شهری و اعتبارات ملی ضعیف است با پروژه‌های شهرداری عکس می‌گیرند.

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار