نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. بهمن 1402 - 8:42   |   کد مطلب: 33140
مراسم معنوی اعتکاف داش آموزی برای نخستین‌بار در ملایر برگزار شد که یکی از نکات قابل‌توجه این مراسم حضور ۴۰ درصد دانش‌آموزان یک مدرسه در مراسم بود.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی  پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛  امسال برای نخستین‌بار مراسم اعتکاف دانش‌آموزی با حضور بیش از ۵۵۰ دانش‌آموز و فرهنگی دختر و پسر شهرستان ملایر در دو مسجد مسلم بن عقیل و چهارده‌معصوم ملایر برگزار شد.
برای دانش‌آموزان دختر و پسر ملایری که در این مراسم معنوی در کنار معلمان خود حضور داشتند برنامه متنوعی در نظر گرفته شد.
یکی از نکات جالب‌توجه در مراسم معنوی اعتکاف امسال ملایر حضور بیش از ۴۰ درصد از دانش‌آموزان یک مدرسه در این مراسم بود.
۱۶۰ فرهنگی آقا و دانش‌آموز پسر در مسجد مسلم بن عقیل معتکف شدند که ۷۵ نفر از آنان دانش‌آموزان مدرسه  دوره اول متوسطه راهیان کوثر بودند.
مدیر دبیرستان دوره اول متوسطه راهیان کوثر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به حضور ۴۰ درصد از دانش‌آموز آموزشگاه گفت: این مدرسه دارای سه‌پایه تحصیلی بوده که جمعاً حدود ۱۸۰ دانش‌آموز در آن مشغول به تحصیل هستند.

 

وحید زهره‌وند با بیان اینکه تربیت‌محوری اصل اساسی در این مدرسه است، عنوان کرد: در این مدرسه سعی شده  برنامه‌های مختلف توسط دانش‌آموزان برگزار شود و به‌نوعی مدرسه دانش‌آموز محور اداره می‌شود.
وی به حضور ۷۵ نفر از دانش‌آموزان مدرسه در مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: پیش از حضور دانش‌آموزان در مراسم اعتکاف کلاس‌های آموزشی برای آنان برگزار شد و نکاتی از جمله احکام و چرایی و چگونگی اعتکاف شرح داده شد.
مدیر دبیرستان دور اول راهیان کوثر ملایر عنوان کرد: هدف از حضور دانش‌آموزان در این مراسم معنوی آشنایی آنان با زیبایی‌های دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی ایران است.
وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد دانش‌آموزان مدرسه در این مراسم معنوی اعتکاف حضور داشتند، تصریح کرد: عوامل مدرسه از لحظه ورود تا لحظه خروج پیگیر برنامه‌های دانش‌آموزان بودند و مربی قرآن مدرسه نیز به همراه دانش‌آموزان در این مراسم معتکف شده بود.
زهره‌وند گفت: باتوجه‌به اینکه یک روز از مراسم اعتکاف دانش‌آموزان در کلاس درس حضور نداشتند برنامه‌های جبرانی برای آنان در نظر گرفته شده است.
وی توجه به برنامه فرهنگی را یکی از اصول مدرسه دانست و گفت: در ایام سال مراسم مختلف فرهنگی، تربیتی و آموزشی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود که از جمله آنان برگزاری هیئت هفتگی و مراسم‌های ملی و مذهبی و تقویمی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ «اگر از عقب مسجد، صدای کودک نیامد، این محله عقبه ندارد!» این سخنان یکی موردتوجه است که نشان از توجه هر چه بیشتر به نسل نو انقلاب است.
حضور دانش‌آموزان در مراسم‌های معنوی می‌توانند زمینه‌ساز قوی کردن پایه‌های ایمان آنان در زندگی باشد و ثمره آن قوی‌شدن دین مین اسلام و انقلاب اسلامی ایران است.
از نکات قابل‌توجه در مدرسه راهیان کوثر ملایر این است که کادر اجرایی آن از طلاب و روحانیون ملایری هستند که قطعاً در حضور گسترده آنان در مراسم معنوی اعتکاف تأثیرگذار بوده است و نشان می‌دهد در کنار تحصیل به امور تربیتی نیز توجه ویژه یا می‌شود.
محمد گل محمدی

دیدگاه شما

آخرین اخبار