نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. اسفند 1402 - 8:25   |   کد مطلب: 33186
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر خبر داد
فعالیت ۷۲ کانون فرهنگی و هنری مساجد در ملایر
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: تعداد ۷۲ کانون فرهنگی و هنری در شهرستان ملایر داریم که این کانون ها در طول سال به صورت مستمر فعالیتها و برنامه های ملی و مذهبی، کلاس های مختلف آموزشی و ... را دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛فرشاد کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، ضمن  تبریک ۱۸ اسفند ماه سالروز تاسیس کانون های مساجد به شکل گیری کانون های مساجد اشاره کرد و گفت:  ۱۲ تا ۲۱ اسفند ماه به عنوان دهه اکرام مساجد نامگذاری شده که در شهرستان ملایر نیز برنامه های خوبی را در این ایام داریم.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر افزود: شعار امسال دهه اکرام مساجد با عنوان « مسجد همیشه برقرار» است که در واقع هدف توجه به فرمایشات رهبری در راستای حمایت از ارکان مسجد بوده  مسجدیها گام های ارزشمندی در این زمینه برداشته اند

وی با بیان اینکه مسجد طراز اسلامی مسجدی است که در همه ابعاد و شاخص ها پیشگام است افزود: مسجد از ابتدای اسلام تنها محلی برای عبادت نبوده بلکه محل برگزاری برنامه های مهم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ، دادگاه قضاوت و کانون تربیت و آموزش بوده است.

 کشاورزیان با اشاره به اینکه رویکرد مساجد در دوران انقلاب اسلامی نیز کارکردهای خود را داشته  و در دوان دفاع مقدس، ایام و مناسبت ها، دورانی مانند کرونا و.. نیز  تبلور اسلامی و محوریتهای خود را حفظ کرده افزود: امروز نیز مساجد ما باید پویاتر از گذشته در همه برنامه ها در صدر باشند.

 وی به وجود بیش از ۵۰۰ کانون فرهنگی و هنری استان همدان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۷۲ کانون فرهنگی و هنری  در شهرستان ملایر داریم که  این کانون ها در طول سال به صورت مستمر  برنامه ها و فعالیتهای ملی و مذهبی، کلاس های مختلف آموزشی  و ... را دارند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با بیان اینکه علاوه بر  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر مجوز تاسیس کانون تجهیزات را شامل صندلی، و میز ،قفسه کتاب، وسایل سمی و بصری را در اختیار کاون ها قرار می‌دهد افزود: برای ما وجود کانون درهر مسجدی مایه مباهات و افتخار است و دراین راستا آمادگی دادن مجوز برای هر مسجدی که هئیات امنای آن درخواست کانون را داشته باشد  داریم.

وی با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی و هنری هر چه جذابتر و با نشاط تر باشد در جذب کودکان و نوجوانان به مساجد و فعالیت های مسجدی موفق تر هستند گفت: در واقع ایجاد برنامه های متنوع خود  به خود نسل کودک و نوجوان را جذب مسجد می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کانون های مساجد فعالیتهای خوبی در حوزه های مختلف دارند و ستاد فهما نیز مشوق خوبی برای ایجاد برنامه های بهتر در مساجد است.

کشاورزیان مساجد را محل بصیرت افزایی و آگاهی بخشی  در برابر برنامه های دشمن و آسیب های اجتماعی به نسل کودک و نوجوان و جوان دانست و تصریح کرد: کانون های مساجد محلی برای تبیین فرهنگ  ناب اسلام  و نظام انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف برای نسل امروز است.

وی با اشاره به بازدید مدیر ستاد هماهنگی  کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان از کانون های مساجد در بهمن ماه افزود: در این بازدید جلسه ای نیز در کانون فرهنگی و هنری بیت الزهرای ملایر تشکیل شد که موضوع جلسه رویداد ملی فهما و همچنین مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بود .

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با بیان اینکه یکی از فعالیتهای کانونهای مساجد جامعه عمل پوشاندن به شعار دولت سیزدهم است ابراز داشت: در راستای رفع مشکلات مناطق کم برخوردار به ویژه مناطق روستایی کانون نهای مساجد ظرفیت خوبی هستند.

وی با تاکید بر اینکه  برای داشتن کانون پویا نیازمندانی مدیرانی توانمند و کارآمد برای کانون ها هستیم یادآور شد: در این راستا سعی شده مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان ملایر از افرادی توانمند و جوان باشند و سال گذشته نیز یکی از مدیران کانون های ملایر جزو مدیران برگزیده کشوری انتخاب شد.

  کشاورزیان اضافه کرد: برای داشتن کانون های پویا و فعال مدیران توانمند می‌توانند با  مدیریت و برنامه ریزی افرزاد بیشتری را جذب کنند و هئیت امنای مساجد نیز نیاز است همکاری و حمایت بیشتری را از کانون ها داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیران توانمند و کانون های فعال  را در هر سال شناسایی و با توجه به تجهیزاتی که در اختیار دارد  این تجهیزات را بر حسب نیاز هر کانون در اختیار آنها قرار می‌دهد خاطرنشان کرد: همچنین مدیران فعال کانونها از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تخت پوشش بیمه هنرمندان قرار می‌گیرند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار