نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. اسفند 1402 - 8:31   |   کد مطلب: 33194
مدیرکل بنیاد شهید استان:
۵۲ شهید غریب اسارت در همدان شناسایی شد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به برگزاری یادواره شهدای غریب اسارت در بهار گفت: ۵۲ شهید غریب اسارت در استان شناسایی شده که یادواره استانی آن خردادماه سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»  به نقل از ایسنا؛ مجید صفدریان شنبه ۱۹ اسفند در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه استان همدان ۸۰۰۰ شهید، ۱۸ هزار و ۵۴۳ جانباز( ۲۴۰ نفر جانباز ۷۰ درصد هستند) و ۱۰۳۷ آزاده دارد، شعار امسال سالروز گرامیداشت روز شهدا را «همپای جانباران به پای عهد و پیمان، تا پای جان هستیم در راه شهیدان» دانست و مطرح کرد: پنجمین جلسه شورای ترویج ایثار و شهادت با حضور مدیران ارشد استان برگزار و تکالیف دستگاه‌ها در این جلسه مشخص شد که مهمترین برنامه برگزاری طرح «سپاس» با عنوان «سلام شهید» است.

وی ادامه داد: در این طرح کشوری مقرر شده از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند از ۲۲ هزار خانواده شهید در سطح کشور دیدار و تجلیل به عمل آید که در استان همدان نیز مدیران ضمن حضور در منزل شهدا، از خانواده‌هایشان دلجویی و تجلیل می‌کنند. با توجه به برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید استان در سال‌جاری با اغلب خانواده‌های شهدای استان دیدار صورت گرفته و در این زمینه تأکید بر این بوده که دیدار با خانواده شهدایی انجام شود که طی امسال دیداری نداشته‌اند هم‌چنین در این ایام از ایثارگران بیمار و بستری در بیمارستان‌ها عیادت به عمل می‌آید.

صفدریان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب ایثار و شهادت در ملایر خاطرنشان کرد: به مناسبت روز شهید غرس نهال به نام شهدا در روز درختکاری در استان انجام شد همچنین مسابقه کتابخوانی «پسرک فلافل‌فروش» زندگینامه طلبه شهید محمدهادی ذوالفقاری برگزار می‌شود که علاقمندان ایثارگر می‌توانند تا ۲۲ اسفند برای شرکت به سایت نوید شاهد مراجعه کنند.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای غریب اسارت در بهار یادآور شد: ۵۲ شهید غریب اسارت در استان شناسایی شده که یادواره استانی آن خردادماه سال آینده برگزار می‌شود. طی هفته‌های گذشته و جاری میز خدمت حقوقی و قضایی برای نخستین‌بار راه‌اندازی شده که تا ۲۲ اسفند در محل بنیاد شهید برقرار است و در مصلی‌های نمازجمعه و گلزار شهدا در روز پنجشنبه این میز برپا شد، بدین صورت که وکلایی به منظور ارائه مشاوره حقوقی هم به ایثارگران و هم غیرایثارگران خدمت‌رسانی کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به تجلیل از خانواده شهدا در مصلی‌های نمازجمعه گفت: روز گذشته با حضور استاندار و امام جمعه همدان از خانواده شهید حاج ستار ابراهیمی در محل نمازجمعه تجلیل و یک نهال به نام این شهید در محل نمازجمعه کاشته شد. میزخدمت در این محل و سایر شهرستان‌ها برپا نیز بود که تمایز آن با سایر میزهای دستگاه‌ها ارائه میز خدمت حقوقی و قضایی بود.

رونمایی از سند سه جلدی دو شهید همدانی

وی از برگزاری همایش تجلیل از خادمان شهدا در تهران خبر داد و گفت: این همایش فردا -یکشنبه ۲۰ اسفند- در تهران برگزار می‌شود که از همدان هفت نفر در آن حضور دارند. برنامه مهم و محوری روز شهید در استان، اجلاسیه روز شهید در روز ۲۱ اسفندماه است که در سالن اجتماعات باغ موزه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر با حضور مسئولان استانی و خانواده شهدا و آحاد مردم برگزار می‌شود و از مدال‌آوران ورزشکار در سطح بین‌المللی و ایثارگران استارت‌آپی که در جشنواره پیشرفت رتبه آورده‌ و همچنین برتران حوزه قرآنی تجلیل می‌شود.

صفدریان به گلباران مزار شهدا همزمان با ۲۲ اسفندماه در محل گلزارهای شهدا در استان اشاره و بیان کرد: این مراسم با حضور دستگاه‌های ادرای استان در ابتدای ساعت اداری این روز انجام می‌شود همچنین در این مراسم از سند سه جلدی شهیدان ایمانعلی و نباتعلی یارمطاقلو سهرابی رونمایی می‌شود. برگزاری نشست مسئولان بنیاد با پایگاه‌های مقاومت مساجد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به خانواده شهدا در محلات نیز از جمله برنامه‌های این اداره به مناسبت روز شهید است.

برگزاری دومین آزمون استخدامی فرزندان ایثارگر

وی با اشاره به وجود ۳۸۷۴ نفر فرزند جویای کار شهدا و جانباز ۷۰ درصد استان، از برگزاری دومین آزمون استخدامی این افراد خبر داد و گفت: واجدان شرایط می‌توانند برای ثبت‌نام در این آزمون تا اواسط فروردین به سایت آزمون استخدامی جهاددانشگاهی به آدرس www.hrtc.ir مراجعه کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در ادامه اظهار کرد: روزهای سه‌شنبه برای ملاقات عمومی مدیر و معاونان این اداره برای پاسخ‌دهی به ایثارگران درنظر گرفته شده است همچنین افراد با مراجعه سایت ایثار بدون مراجعه به بنیاد می‌توانند از خدمات الکترونیکی بهره‌مند ‌شوند و یا با شماره ۱۶۱۶ تماس بگیرند. 

وی یادآور شد: همه دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور طبق بند و تبصره ۱۹ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ موظف هستند یک درصد از اعتبار اجرایی خود را در حوزه ایثار و شهادت و خدمات به خانواده شهدا هزینه کنند، این درصد هر سال به صورت جداگانه مشخص می‌شود، با توجه به برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید استان قالب دستگاه‌ها بیش از این میزان را در سال‌جاری هزینه کردند. در راستای برگزاری کنگره نشان سرو منقش به تمثال ۸۰۰۰ شهید استان تهیه شد که به خانواده‌های آنها اهداء شد و در این زمینه میزان ۸۰ درصد از این نشان‌ها اهداء شده اما هنوز برخی از این مدال‌ها که از سوی استان زنجان تهیه می‌شود، آماده نشده و برخی ایراداتی در چاپ داشتند که به منظور اصلاح به مرکز بازگردانده شده‌اند اما در نهایت این مدال به تمام خانواده شهدا اهداء خواهد شد.

صفدریان با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه بیمه تکمیلی ایثارگران مطرح کرد: سال گدشته مشکلات زیادی در این زمینه وجود داشت؛ از جمله مدت زمان پرداخت خسارت که از ماه گذشته این مشکل بررسی و رفع شده و مدت زمان پرداخت خسارت به زیر یک ماه رسیده است و تأکیدمان به ایثارگران این است که به مراکز طرف قرارداد مراجعه کنند تا از بابت دریافت خسارت با مشکلات کمتری مواجه شوند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار