نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. اسفند 1402 - 9:46   |   کد مطلب: 33203
امام جمعه ملایر گفت: انسان تا زمانی که تعلقات دنیایی را کنار نگذارد هر چه تلاش کند و خالصانه و مخلصانه در راه خدا تلاش نکند طعم و لذت عبادت را نمی‌چشد و ه مبارک رمضان بهترین فرصت برای دل کندن از تعلقات دنیوی، انس گرفتن با قرآن و تهذیب نفس است.

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ارزنده پیش از ظهر امروز در مراسم چهلمین روز شهادت سردار سرتیپ دوم محمود خداداد در مسجد جامع ملایر با اشاره به آیات و روایات درباره قرب الهی گفت: ما به این دنیا آمده‌ایم و برای برگشت به نور باید ظلمات چاه دنیا را کنار بزنیم تا به قرب الهی برسیم.

وی با بیان اینکه موانعی در دنیا برای همه انسان‌ها وجود دارد که هر کسی نتواند ادعا کند که به درجات بالای معنوی رسیده است، عنوان کرد: اگر از این‌ دست اندازه‌ای دنیایی عبور کنیم به درجات رفیع الهی می‌رسیم.

امام جمعه ملایر با اشاره به نحوه رسیدن به قرب الهی تصریح کرد: در مسیر راه دنیا سختی های زیادی وجود دارد که قرآن کریم راهنمای راه ما است.

وی با اشاره به جایگاه قرآن کریم و تأکید به تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان تأکید کرد: نباید فقط لسانی قرآن را قرائت کرد که اثر گذار نیست بلکه باید با تدبر در آیات به آن عمل کرد.

ارزنده مراعات کردن و مواظبت کردن از اعمال را راهی دائمی عبادت عنوان کرد و گفت: انسان تا زمانی که تعلقات دنیایی را کنار نگذارد هر چه تلاش کند و خالصانه و مخلصانه در راه خدا تلاش نکند طعم و لذت عبادت را نمی‌چشد و ه مبارک رمضان بهترین فرصت برای دل کندن از تعلقات دنیوی، انس گرفتن با قرآن و تهذیب نفس است.

وی بیان کرد:  باید از اعمال و رفتار خود مراقبت کرد تا از سختی‌های دنیا عبور کرد و تا هدف راه را ادامه داد و در این راه باید دست در دست قرآن و اهل بیت علیهم السلام داد.

امام جمعه ملایر گفت: شهدا که به مقام رفیع شهادت رسیدند تعلقات دنیایی را کنار گذاشتند و از نفس خود مراقبت کردند.

وی بیان کرد: شهدا دارای جایگاه رفیعی هستند که خدا توجهی ویژه‌ای به آنان کرده است.

ارزنده به تلاش‌های نیروهای نظامی و امنیتی در کشور اشاره کرد و گفت: امروز ما در سایه تلاش‌های این نیروهای گمنام و از خود گذشته در سایه امنیت زندگی می‌کنیم.

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار