فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

27. اسفند 1402 - 9:12   |   کد مطلب: 33207
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به آغاز پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» همزمان با ماه مبارک رمضان، گفت: در برش شهرستانی این طرح، یک سوم جمعیت این شهرستان حدود یکصد هزار نفر مخاطب طرح قرآنی زندگی با آیه‌ها (مسطورا) هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ «حجت الاسلام روح‌الله رستمی»  طرح «زندگی با آیه‌ها» را فرصتی برای ترویج و تبیین آموزه‌های قرآن کریم در جامعه دانست و افزود: این طرح با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شده و حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان است.

وی بیان کرد: این حرکت فراگیر با بهره‌گیری از رسانه در ابعاد و سطوح گوناگون و با توجه به ظرفیت‌ها و اقتضائات ماه مبارک رمضان که مقارن با تعطیلات نوروزی است، به دنبال ایجاد یک حرکت ملی با هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و رسمی است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به عقد تفاهم نامه‌هایی با دستگاه‌های فرهنگی همچون اوقاف و امور خیریه، صدا و سیما و همراهی دیگر نهادها برای اجرای این طرح، بیان کرد: این طرح بر اساس چهار سطح طراحی و طبق کلیات نظام اندیشه انقلاب اسلامی در قرآن است که در سطح نخست، گفتمانی کردن «زندگی با آیه‌ها» مد نظر است و در ملایر با بُرش کشوری و استانی، یک سوم جمعیت این شهرستان مخاطب آن هستند.

به گفته وی؛ مبنای کار در سطح اول استفاده از گزاره «قرآن زنده است» و بهره‌گیری از ابزارهایی همچون سرود، موشن گرافی، نماهنگ، متن، پایگاه‌های بسیج، مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است و در سطح دوم نیز ایجاد انس عمومی مردم با فرازهای قرآنی با اجرای ۵۰ فراز مد نظر است.

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر یادآور شد: در سطح سوم «زندگی با آیه‌ها» انس عموم مردم با الفاظ و فرازهای قرآنی، حفظ و انگیزه‌سازی و تسهیل فرازهای قرآنی به کمک کتابچه، برگزاری آموزش‌های ویدیویی و مسابقاتی ایجاد خواهد شد که در کانال اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قابل دسترسی است.

یکصد هزار نفر در ملایر مخاطب طرح قرآنی مسطورا هستند

اعزام ۱۸۰ مبلغ و مبلغه ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان

حجت الاسلام رستمی کنشگری با «محوریت تعلیم و عمل به آیات» توسط ۶۴۰ نفر را سطح چهارم این طرح عنوان کرد و گفت: در حال حاضر اقداماتی همچون جزءخوانی در تمامی مساجد دارای روحانی و توزیع افطاری ساده در بعضی از مساجد در ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

وی برپایی نمایشگاهی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تحویل فرازها به فعالان قرآنی در راستای اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» را از دیگر اقدامات برشمرد و ادامه داد: در صدد هستیم در طول ماه مبارک رمضان، چند مسجد قرآنی را به عنوان پایلوت فعالیت‌های قرآنی، در این شهرستان معرفی کنیم.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر بیان کرد: امسال همچنین راه‌اندازی پویش «قرآنی شو»، برگزاری شب خاطره با قرآن، معرفی رابطان قرآن در روستاهای بدون خانه قرآنی، معرفی استعدادهای برتر قرآنی از سوی آموزش و پرورش و صدور مجوز خانه‌های قرآنی برنامه‌ریزی شده است.

حجت الاسلام رستمی برگزاری محافل انس با قرآن کریم، قرائت قرآن توسط قاریان کشوری، استانی و شهرستانی، برگزاری محافل قرآن روزانه در مساجد به صورت گردشی، برگزاری محفل انس با قرآن مختص بانوان و جلساتی با فعالان فرهنگی در حوزه قرآن را از دیگر برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

وی همچنین به اعزام ۱۸۰ مبلغ و مبلغه از اداره تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه به مناطق مختلف این شهرستان همزمان با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: این مبلغان با هدف اجرای برنامه‌هایی همچون برپایی نماز جماعت، مشاوره و پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی، برگزاری مراسم‌های مناسبتی ماه رمضان اعزام شده‌اند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر بیان کرد: جزءخوانی و ختم قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان، کرسی‌های تلاوت قرآن، نشست‌ها و حلقه‌های معرفتی با حضور اساتید و مبلغان توانمند به صورت تخصصی با حضور جوانان و نوجوانان در مساجد در حال برگزاری است.

حجت الاسلام رستمی برگزاری مراسم میلاد امام حسن مجتبی(ع) در ۱۵ ماه رمضان، احیای شب‌های قدر در مساجد و اماکن مذهبی این شهرستان با حضور گسترده مردم و جوانان، نشست‌های پرسش و پاسخ با حضور مسئولان در مساجد و با حضور اقشار مختلف، محتواسازی در فضای مجازی، مسابقات فرهنگی و قرآنی برای کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌ها در طول ماه مبارک رمضان برشمرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار