نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. فروردين 1403 - 9:19   |   کد مطلب: 33225
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: همزمان با ایام نوروز بازارچه عرصه محصولات صنایع دستی و سوغات شهرستان ملایر در موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان ملایر برپا شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها» ؛ ابراهیم جلیلی گفت:  با نوجه به فرا رسیدن نوروز و حضور گردشگران و مسافران نوروزی در موزه ملایر به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری ، به منظور آشنایی با هنر های صنایع دستی  شهرستان نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات در طول ایام نوروز در عمارت مصدقی برپا می باشد.

 

وی افزود: شهرستان ملایر در زمینه صنایع دستی دارای دوبرند شهر جهانی مبلمان منبت و روستا مروار بافی داویجان می باشد و پس از کشاورزی بیشترین اشتغال شهرستان به صنایع دستی اختصاص دارد ایام نوروز و حضور مسافران در موزه ملایر فرصت بسیار مغتنمی برای معرفی ظرفیت های هنرمندان صنایع دستی شهرستان می باشد بدین لحاظ این نمایشگاه در موزه ملایر برپا و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

 

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایربیان کرد: در این نمایشگاه دست آفریده هایی از منبت و منبت ریز ، مروار بافی، سفال و سرامیک، قلم زنی روی مس، محصولات چرمی، نقاشی روی سفال، خراطی ، عروسک سازی  و .... و همچنین انواع شیرینی خانگی ، شیره انگور کشمش، بادام و گردو عرضه می گردد که با استقبال خوبی از طرف مسافران روبرو شده است.

انتهای خیر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار