نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. فروردين 1403 - 9:47   |   کد مطلب: 33332
رئیس جمعیت هلال احمر ملایر گفت: در نیمه نخست تعطیلات نوروزی، با فعالیت ۱۰۸ نفر روز آقا و خانم در پست ثابت میدان کوثر و ۲ اکیپ سحاب(سفیران حمایتی امدادی بشردوستانه) به بیش‌از ۶ هزار و ۲۴۴ نفر خدمت‌رسانی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ حمیدرضا نانکلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات هلال احمر در ایام نوروز  بیان کرد: در این ایام بسته‌های عیدانه و فرهنگی تهیه و به مسافرانی که وارد شهرستان ملایر شدند، اهدا شد.

 

وی به توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان نیز اشاره کرد و افزود: بیش از ۶۲۰ میلیون ریال مشارکت‌های مردمی برای اجرای طرح نوروزی به جمعیت هلال احمر این شهرستان کمک شد و شهرداری و سایر نهادها نیز کمک‌های خوبی داشتند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر ادامه داد: بیست و چهارمین دوره طرح خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی یادبود شهید مدافع حرم حاج حیدر ابراهیم‌خانی در دریاچه کوثر محور ملایر به همدان که محل تردد مسافران شامل به جنوب کشور است، دایر شد.

 

نانکلی گفت: در نیمه نخست تعطیلات نوروزی، با فعالیت ۱۰۸ نفر روز آقا و خانم در پست ثابت میدان کوثر و ۲ اکیپ سحاب(سفیران حمایتی امدادی بشردوستانه) به بیش‌از ۶ هزار و ۲۴۴ نفر خدمت‌رسانی شد.

 

وی اطلاع‌رسانی به یک‌هزار و ۸۰۹ مسافر، ارائه خدمات به ۹۹۵ مسافر در قالب پویش بهرفت، خدمات دوستدار کودک به ۷۲۷ نفر، گرفتن فشار خون ۹۹۳ مسافر، ارائه خدمات امدادی و کمک‌های اولیه در قالب طرح سحاب و آموزش مهارت فشار خون به یک‌هزار و ۵۸۹ مسافر را از جمله این خدمات برشمرد.

 

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر با بیان اینکه این خدمات تا ۱۷ فروردین ادامه دارد، افزود: در زمان اجرای طرح نوروزی سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در سه محور ملایر- همدان، ملایر- اراک و محور ملایر- آورزمان- نهاوند با حضور نجاتگران و داوطلبان فعال و آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

 

نانکلی اظهار داشت: در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای این شهرستان در ایام نوروز با وجود آمادگی لازم برای اسکان اضطراری مسافران، اسکان اضطراری نداشتیم و تنها یک حادثه رانندگی که واژگونی خودرو بود، در محورهای ملایر رخ داد که از سه نفر سرنشین، ۲ نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

 

وی برگزاری مسابقات امدادی و اهدای جوایز به کودکان، معرفی نقاط حادثه‌خیز و اماکن گردشگری و آموزش کمک‌های اولیه به مسافران در تفرج‌گاه‌ها و پارک‌ها را از دیگر خدمات جمعیت هلال احمر ملایر در ایام نوروز عنوان و بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های ما در طرح نوروزی، توزیع بذر نهال بین مسافران در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نهال‌کاری بود که تا پایان طرح ادامه دارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار