نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. فروردين 1403 - 10:36   |   کد مطلب: 33425
لاستیک سایی یکی از مشکلاتی است که برای لاستیک ها پیش می آید و آج های روی لاستیک از بین می روند و سطح لاستیک صاف می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛  لاستیک سایی یکی از مشکلاتی است که برای لاستیک ها پیش می آید و آج های روی لاستیک از بین می روند و سطح لاستیک صاف می شود. در چنین حالتی نه تنها بر روی سطح های لغزنده مانند زمان های بارانی و برفی کنترل ماشین سخت می شود، بلکه در شرایط رانندگی در محیط های عادی نیز، کنترل ماشین سخت تر میشود. چرا که دیگر در روی لاستیک ها آجی وجود ندارد ک بخواهد با سطح زمین اصطکاک ایجاد کند و ماشین را نگه دارد.

تمامی لاستیک ها با گذر زمان دچار فرسودگی می شوند. با این حال برخی مواقع این فرسودگی بیش از حد است و از کنترل خارج می شود. به همین علت نیاز است تا علت های لاستیک سایی را بدانیم و از ایجاد مجدد آن جلوگیری کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا به صورت کامل لاستیک سایی و علت های آن را بایکدیگر بررسی کنیم.
فرمان خودرو، اولین علت لاستیک سایی

لاستیک سایی یک پدیده ای است که در اثر ایرادهای مکانیکی بسیار احتمال پیش آمدن دارد. وقتی فرمان خودرو تنظیم باشد، لاستیک ها به صورت متقارن ساییده می شوند و لاستیک سایی پیش نمی آید. اما اگر این فرمان پذیری به صورت درست و متقارن نباشد، باعث ایجاد لاستیک سایی در لاستیک های خودروی شما خواهد شد. در واقع این پدیده باعث می شود در حین حرکت ماشین به یک سمت کشیده شود و لاستیک آن سمت بیشتر تحت فشار باشد و باعث ایجاد پدیده لاستیک سایی شود.

نکته جالب این است که نوع لاستیک خیلی تفاوتی در این فرآیند نمی کند، یعنی اگر شما بهترین لاستیک مانند لاستیک نکسن رو هم زیر ماشین بگذارید، باز احتمال لاستیک سایی وجود دارد.
فشار نامناسب باد لاستیک ها

لاستیک سایی در اثر کم یا زیاد بودن باد لاستیک نیز می تواند رخ دهد. بنابراین سعی کنید همیشه باد لاستیک را در حد نرمال نگه دارید. بهتر است به صورت ماهانه باد لاستیک را چک کنید. اگر پدیده لاستیک سایی در وسط لاستیک ها اتفاق افتاد، یعنی باد لاستیک زیادتر از حد نرمال است و اگر لاستیک سایی در کناره ها رخ داد، می تواند نشان از کم بودن لاستیک ها باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار