نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. فروردين 1403 - 10:43   |   کد مطلب: 33430
اندیشکده آمریکایی «دفاع از دموکراسی‌ها» نوشت که رژیم صهیونیستی به خاطر هراس از حملات تلافی‌جویانه ایران در حالت آماده باش قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها» به نقل از ایرنا؛  اندیشکده ضدایرانی دفاع از دموکراسی‌ها در تحلیل تحولات اخیر منطقه آورده است: اسرائیل از روز سوم آوریل به دلیل تشدید تهدیدهای تهران در زمینه انتقام بابت کشته شدن افسران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ در دمشق، دفاع هوایی خود را تقویت کرده است.

گزارش این اتاق فکر آمریکایی خاطر نشان کرد ارتش اسرائیل بدون آنکه دلایل اتخاذ تصمیمات جدید خود را اعلام کند، در بیانیه‌ای عنوان داشت که پس از ارزیابی شرایط، نیروهای ذخیره را برای تقویت آرایش دفاع هوایی خود فراخوانده است.

موسسه دفاع از دموکراسی‌ها تصریح دارد ایران از روز اول آوریل که ژنرال «محمدرضا زاهدی» به همراه معاون وی و پنج افسر دیگر سپاه در انفجاری در دمشق جان باختند، قصد خود را برای حمله مستقیم به اسرائیل اعلام کرده است. این حادثه در سفارت ایران در دمشق پایتخت سوریه رخ داد و هدف آن تجهیزات و امکانات سپاه پاسداران بوده است. ایران اسرائیل را به عنوان مقصر مطرح کرد که البته با تایید یا تکذیب مواجه نشده است.

طبق این گزارش، آیت الله «علی خامنه‌ای» رهبر عالی ایران در روز دوم آوریل در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: «رژیم خبیث صهیونیستی به دست دلیر مردان ما مجازات خواهد شد».

تحلیل اندیشکده آمریکایی از حالت آماده‌باش در اسرائیل

«مارک دوبوویتز» مدیر این اتاق فکر معتقد است: ایران از مدت‌ها قبل ترجیح می داد که جهاد خود را علیه دولت یهود به‌طور غیرمستقیم و از طریق گروه های نیابتی فلسطینی، لبنانی یا سوری پیگیری نماید. اکنون تهران به جهان نشان داده است که پس از هدف قرار گرفتن فرماندهان ارشد آن در یکی از مهمترین پایگاه های خارج از کشور وظیفه دارد تا یک حمله رو به جلو و آشکار را انجام دهد.

به گفته این تحلیلگر، «ارتش اسرائیل در حالت آماده باش کامل قرار گرفته و برای مقابله با حمله موشکی یا پهپادی از داخل خاک ایران تجهیز شده است. با اینحال کماکان سرویس‌های امنیتی نیز باید برای مقابله با حملات تروریستی علیه اسرائیلی‌ها و یهودیان در سراسر جهان آمادگی داشته باشند.»

«جو تروزمن» تحلیلگر ارشد موسسه دفاع از دموکراسی‌ها در نشریه «جنگ طولانی» (Long War) نیز اعتقاد دارد: ایران گفته است که اقدام اسرائیل را تلافی خواهد کرد، اما ممکن است گزینه استراتژیک هدف قرار دادن حامی‌ اصلی اسرائیل یعنی ایالات متحده را هم در نظر داشته باشد.

وی اضافه کرد که البته ممکن است از جمله تاکتیک های احتمالی از سرگیری حملات به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه از طریق شبه نظامیان نیابتی باشد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار