نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. فروردين 1403 - 8:15   |   کد مطلب: 33436
رئیس اداره میراث‌فرهنگی ملایر:
سال گذشته ۶ دستگاه فلزیاب در ملایر کشف شد
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر گفت: در سال ۱۴۰۲ با پیگیری یگان حفاظت و عوامل انتظامی ۶ دستگاه فلزیاب در شهرستان کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ ابراهیم جلیلی با اشاره به اقدامات انجام شده یگان حفاظت اداره میراث‌فرهنگی ملایر گفت: در سال ۱۴۰۲ با پیگیری یگان حفاظت و عوامل انتظامی ۶ دستگاه فلزیاب در شهرستان کشف و ضبط و دراین‌رابطه ۸ نفر باهویت معلوم دستگیر و چند نفر متواری شدند.

 

وی ۱۴۰۲ بیان کرد:  این شش دستگاه توسط یگان حفاظت این اداره با کمک عوامل انتظامی شهرستان در روستاهای  بخش زند، بخش جوکار، بخش سامن و بخش مرکزی کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر  افزود: دراین‌خصوص ۸ نفر متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند و چند نفر در بخش جوکار با جاگذاشتن وسایل خود متواری شدند.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر  بیان کرد:  قانون و مراجع قضائی به استناد ماده‌واحده قانون ضرورت اخذ مجوز از سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جهت ساخت، خرید، فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه فلزیاب مصوب ۱۵/۱۲/۱۳۷۹ حکم به ضبط دستگاه‌های فلزیاب مکشوفه به نفع میراث‌فرهنگی صادر نمودند.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از  دستگاه قضائی و عوامل انتظامی بیان داشت یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان در حفاظت از میراث‌فرهنگی عزم جدی دارد و با حفار گران و سوداگران برخورد خواهد نمود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار