نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. فروردين 1403 - 18:16   |   کد مطلب: 33437
امام جمعه موقت ملایر با اشاره به تأکیدات رهبری در بحث شرعی و قانونی بودن حجاب اسلامی به اجرای طرح عفاف و حجاب از ۲۵ فروردین ماه در کشور، گفت: در این زمینه مردم همکاری لازم را با نیروهای انتظامی و سپاه و بسیج داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ حجت‌‌الاسلام احسان ترکاشوند، امام جمعه موقت ملایر، امروز، ۲۴ فروردین ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: ماه رمضان ماه خدا و بهار قرآن بود که شیطان در غل و زجیر بو، با رفتن ماه رمضان ما باید حال و هوای معنوی این ماه را در طول سال در خود حفظ کنیم.

وی با استناد به فرمایشی از امیر مؤمنان علی(ع) دنیا را محل مسابقه برای دریافت جایزه در فردای قیامت برشمرد و گفت: برنده این مسابقه جایزه‌‌اش بهشت برین و بازنده آن جهنم است، لذا باید مراقب نفس اماره خود باشیم که ما را به سمت گناه و دوزخ در آخرت نکشاند.

خطیب جمعه موقت ملایر بر انجام واجبات الهی از جمله نماز اول وقت و دادن زکات تأکيد کرد و افزود: برگزاری محافل و مجالس قرآنی در کشور و طرح پویش زندگی با آیه‌ها در ایجاد فضای معنوی در جامعه بسیار تاثیرگذار بود و صدا و سیبما نیز با پخش برنامه‌های خوب قرآنی از جمله محفل که یک برنامه جهانی شد بسیار تأثیرگذار بود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدارهای اخیر خود با مسئولان، دانشجویان و...، تصریح کرد: رهبری در این دیدارها به مسائل مهمی از جمله ارائه الگوها برای جهان و اداره کشور اشاره کردند و گفتند جمهوری اسلامی ایران امروز می‌تواند در همه عرصه‌ها الگو باشد، همچنان که در عرصه جهانی الگو بوده و مقاومت اسلامی مکتب نظام انقلاب اسلامی الگو گرفته است.

ترکاشوند با اشاره به تأکیدات رهبری در بحث شرعی و قانونی بودن حجاب اسلامی به اجرای طرح عفاف و حجاب از ۲۵ فروردین‌ماه در کشور، افزود: در این زمینه مردم همکاری لازم را با نیروهای انتظامی و سپاه و بسیج داشته باشند.

وی اظهار کرد: بی‌بند و باری و بی‌حجابی از برنامه ها و جنگ ترکیبی دشمن است و بخشی از آن نیز به مسائل فرهنگی، اقتصادی و کم کاری دستگاه‌های فرهنگی بر می‌گردد، رعایت حجاب یک مسئله قانونی و شرعی است و باید به قانون احترام گذاشت و شایسته نیست در نظام جمهوری اسلامی شاهد موارد بی‌حجابی باشیم.

امام جمعه موقت ملایر تصریح کرد: قانون جمهوری اسلامی اجازه نمی دهد در جامعه مظاهر فساد بروز پیدا کند و دستگاه‌های اجرایی نیز باید از ادارات خود شروع کنند و در سایر بخش‌های جامعه نیز با بی‌حجابی برخورد شود.

وی امر به معروف ونهی از منکر را یکی از واجبات الهی برشمرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه دینی و شرعی است، ترک امر به معروف و نهی از منکر حرام الهی است برای مسئله بدحجابی و بی‌حجابی باید امر به معروف و نهی از منکر همه‌گیر شود و قطعا تأثیرگذار خواهد بود

ترکاشوند همچنین ضمن تقدیر از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ملایر در رفع مشکلات حوزه مسکن شهرستان، اعطای تسهیلات و  وام‌های مسکن در مناطق شهری و روستایی و ...، گفت: بحمدالله شهرستان ملایر در این حوزه جایگاه مناسبی را در کشور دارد که باید خدمات حوزه مسکن شهرستان از طریق تریبون نماز جمعه به اطلاع مردم برسد.

انتهای پیام

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار