نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. فروردين 1403 - 8:18   |   کد مطلب: 33438
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیگیری‌های انجام شده، دستورات مربوط به تامین اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی از وزیر نیرو برای آبرسانی به روستاهای شهرستان ملایر اخذ و منابع مالی برای اجرای این طرح اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ «هادی بیگی‌نژاد» گفت: پس از اخذ دستور و تامین اعتبار از منابع ملی، نشست نظارتی در مورد بررسی روند اجرایی مشکل آب روستاهای محرومِ هدف خدمت در این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: طرح آبرسانی به روستاهای محروم ملایر پیرو اخذ دستورات مربوط به تامین اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی از «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو در ماه‌های گذشته آغاز شد و هم اکنون پس از تخصیص منابع مالی، روند اجرایی آن در آستانه آغاز قرار دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این مبلغ طی هماهنگی صورت گرفته و با دستور مساعد وزیر نیرو، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام امور مربوط به پایدارسازی تامین آب شرب ۱۱ روستای این شهرستان اختصاص یافت و توسط شرکت آب و فاضلاب برای آبرسانی به روستاهای مورد هدف هزینه خواهد شد.

بیگی‌نژاد یادآور شد: روستاهای ازناو، دهنو، آورزمان، کسب، گماسا، دهنوعلی‌آباد، واشان، آبدر، لولوهر، گرجایی، اسکنان و میرزائیه برای پایدارسازی تامین آب شرب در دستور کار قرار گرفته‌است.

وی بیان کرد: مابقی این اعتبار نیز بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای محرومیت‌زدایی از روستاهای بدون آب شرب پایدار اختصاص یافت که پس از جلسات تخصصی، روستاهای نامیله، جوراب، مصلحان، پیهان، ملیان، علمدار علیا و سفلی به عنوان هدف این خدمت توسط قرارگاه جهاد آبرسانی امام‌حسن مجتبی(ع) تعیین شدند.

تکمیل پروژه آبرسانی به ۶ روستای محروم ملایر

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با هدف تکمیل پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان ملایر که نیاز به بودجه جدید برای تکمیل داشت، با پیگیری‌های انجام شده، مبلغ ۸۰ میلیارد ریال اعتبار ملی در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت تا اقدامات لازم در روستاهای هدف صورت گیرد.

بیگی‌نژاد ۶ روستای هدف طرح تکمیل آبرسانی را منگاوی، کمری، ینگی‌کند، الفاوت، بهاره و انجیر عنوان کرد و گفت: آبرسانی به روستاهای محروم و دارای تنش آبی را از اولویت‌های مهم است.

وی همچنین به پیگیری‌های انجام شده برای تکمیل پروژه آسفالت و بهسازی تعدادی از راه‌های دسترسی روستاهای این شهرستان در سطح بیش از ۲۲ کیلومتر مسیر روستایی اشاره و اظهار کرد: فرآیند اجرایی این پروژه با وسعتی بالغ بر ۲۲ کیلومتر در ۶ روستا یا مسیر روستایی ملایر در آستانه اجرای عملیاتی قرار دارد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح با پیگیری‌های انجام شده و اخذ دستور مساعد از مقام عالی وزارت راه در ماه‌های آخر سال گذشته آغاز شد، اما اجرای عملیاتی آن به علت اوضاع نامساعد جوی به بهار امسال موکول شد.

اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی ۴۲ روستای ملایر

بیگی‌نژاد مسیرها و روستاهای هدف این خدمت را شامل راه دسترسی اسلامشهر آق‌گل به روستای خردمند، دهنو آورزمان به آورزمان، جوزان به بابلقانی، مسیر ورودی شهر ازندریان، مسیر ورودی روستای علی‌آباد دمق و دوربرگردان روستای الفاوت در مسیر همدان به ملایر عنوان کرد.

وی اجرای طرح هادی در ۴۲ روستای ملایر با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی طی ۲ مرحله را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: ۳۰ روستای هدف خدمت از محل بودجه ۳۰۰ میلیارد ریالی تامین شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای گره‌گشایی از طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی ملایر ۶۰۰ میلیارد اعتبار مالی برای اجرای این طرح راهبردی تخصیص یافت.

بیگی‌نژاد بیان کرد: این رقم اعتبار در جریان سفر فیروزآبادی معاون اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به ملایر برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی این شهرستان مصوب شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار