نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. ارديبهشت 1403 - 8:37   |   کد مطلب: 33456
رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر عنوان کرد:
بازاریابی نیاز اصلی صنایع دستی شهرستان ملایر
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: صنایع‌دستی شهرستان نیازمند بازاریابی، تولید محصول متناسب با بازار هدف، بسته‌بندی مناسب، کاتالوگ معرفی و سرمایه‌گذاری در خصوص صادرات است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ ابراهیم جلیلی گفت: جلسه بررسی معضلات و مشکلات صادرات صنایع‌دستی شهرستان ملایر با مدیران و جمعی از اعضاء انجمن منبت‌کاران شهرک صنعتی مبلمان، و تنی چند از اعضای بازار مبل شهرستان در محل سالن جلسات اداره ملایر برگزار شد.

وی در این نشست با اشاره به اینکه ایران در تولید صنایع‌دستی جزء سه کشور اول دنیا بعد از هند و چین است، گفت:  شهرستان ملایر در زمینه صنایع‌دستی دارای بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ کارگاه  با اشتغال ۱۱ هزار نفر به طور  مستقیم و ۳۰ هزار نفر غیرمستقیم در ۲۰ رشته از جمله مبلمان منبت، مرواربافی، خراطی، ساخت سازهای سنتی، گلیم و جاجیم‌بافی، انواع سفال، تراش سنگ‌های قیمتی، گیوه‌بافی، رودوزی سنتی  است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر  با بیانانکه بیشترین اشتغال به ترتیب در منبت ، مرواربافی و قلم زنی و سفال است،  گفت: ملایر دارای دو برند شهر جهانی مبلمان منبت و روستای ملی مروار بافی است و بعد از کشاورزی بیشترین اشتغال شهرستان به تولیدات صنایع‌دستی اختصاص دارد.

وی بیان کرد: ما در زمینه تولید صنایع‌دستی جایگاه خوبی داریم اما در زمینه صادرات بسیار جای کار داشته و نیازمند آموزش و آشنایی با قوانین صادراتی و گمرکی ایران و کشورهای هدف هستیم.

جلیلی افزود: صنایع‌دستی شهرستان نیازمند بازاریابی،  تولید محصول متناسب با بازار هدف، بسته‌بندی مناسب ،کاتالوگ معرفی و سرمایه‌گذاری در خصوص صادرات است و اولین قدم در صادرات داشتن کارت بازرگانی و سپس بازاریابی محصولات و تهیه کالا، بسته بندی مناسب و.. است.

مدیرگمرک ملایر نیز در این جلسه گفت: گمرک ملایر از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در شهرستان ملایر آغاز و گام‌های بزرگی در زمینه صادراتی برداشته است.

 ناصر ترکاشوند افزود: صادرات از گمرک شهرستان ملایر افزایش داشته و رو به رشد است و قوانین صادراتی در حال بازنگری و تصحیح است .

وی گفت: صادرات در زمینه صنایع‌دستی نیاز به برنامه‌ریزی بلند و مدیریت کلان دارد و تولیدکنندگان صنایع‌دستی نیاز به آموزش و آشنایی با قوانین صادراتی و شناسایی بازار داخلی کشورهای هدف دارند که در این زمینه می‌توانند از مشاوره رایزن‌های اقتصادی یا کارشناسان اتاق بازرگانی در کنار خود بهره ببرند.

انتهای خبرگ/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار