نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. ارديبهشت 1403 - 9:17   |   کد مطلب: 33463
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت: افق ۱۰ ساله طرح هادی ۱۴۲ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان به اتمام رسیده و نیازمند بازنگری طرح هادی و تخصیص اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ «محمدمهدی عبدالملکی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان همدان طرح هادی و طرح تعیین محدوده در روستاهای زیر ۲۰ خانوار انجام شده که در شهرستان ملایر به دلیل تعداد بالای روستاها، طرح هادی ۱۴۲ روستا پس از ۱۰ سال باید دوباره بازنگری شود.

وی با تاکید بر اینکه بازنگری طرح هادی روستایی نیازمند اعتبارات است، افزود: با مساعدت و حمایت فرماندار ویژه ملایر و نمایندگان این شهرستان، امسال بازنگری طرح هادی ۱۷ روستا را در دستور کار قرار دادیم.

مدیر بنیاد مسکن ملایر یادآور شد: از ۱۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار، در ۱۴۷ روستا اجرای طرح هادی شروع شده و امیدواریم بتوانیم با تخصیص اعتبارات اجرای فاز نخست طرح هادی را در روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان برگزار کنیم.

عبدالملکی از تمام روستاییان خواست: با توجه به اینکه بازنگری و تهیه طرح‌های هادی نیازمند تامین اعتبار است، برای اجرای طرح «بازنگری موضعی» که از سوی مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان مطرح شد، همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیرکل بنیاد مسکن استان برای اینکه تامین اراضی در راستای ساخت و ساز مسکن روستایی توقف نداشته باشد و با مشکل مواجه نشود، طرح «بازنگری موضعی» را مطرح کرد، افزود: این طرح برای اجرای طرح هادی موضوعی بسیار راهگشا است.

مدیر بنیاد مسکن ملایر ادامه داد: طبق این طرح، هر روستایی که اراضی با وسعت پنج هزار مترمربع که قابلیت الحاق به روستا را دارد و می‌تواند سرانه مسکونی روستا را افزایش دهد، با مراجعه به بنیاد مسکن و توافق با ما، از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

عبدالملکی گفت: درصدی از این اراضی در قالب توسعه روستایی واگذار و مابقی اراضی در قالب بازنگری موضعی به روستا الحاق می‌شود و بنیاد مسکن این اراضی را تفکیک و به کسانی که بدون مسکن هستند، واگذار می‌کند.

وی اظهار کرد: بر همین اساس از محل عواید واگذاری زمین، در همان روستا پروژه‌های عمرانی اجرا و اجرای طرح‌های هادی را آن روستا در دستور کار قرار می‌دهیم و این اقدام یک کار عمرانی خودگردان محسوب می‌شود.

عبدالملکی با بیان اینکه این شهرستان از نظر اجرای طرح‌های هادی، نمره قابل قبولی را در کشور و استان دارد، ادامه داد: شاخص اجرای طرح هادی در کشور ۶۲ درصد، در استان همدان ۹۳ درصد و در شهرستان ملایر ۹۰ درصد است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار