نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. ارديبهشت 1403 - 18:12   |   کد مطلب: 33469
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در راستای اجرای طرح غربالگری دیابت و فشارخون در جامعه شهری بیش از ۵۰ درصد و در جامعه روستایی بیش از ۹۰ درصد مورد غربالگری قرار گرفتند و به طور میانگین بیش از ۶۶ درصد جمعیت شهرستان غربالگری شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ کریم میرزایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر با اشاره به لزوم توجه به مسئله سلامت گفت: باتوجه‌به اهمیت و جایگاه سلامت یک هفته در تقویم به نام هفته سلامت نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه هر کس برای سلامتی خودش باید پای‌کار باشد، عنوان کرد: برنامه‌های هفته سلامت امسال با شعار «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» به مدت یک هفته در ملایر اجرایی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به اقدامات انجام شده در سطح شور برای ارتقا سطح سلامت جامعه عنوان کرد: در سطح کشور ور شهرستان باتوجه‌به اهمیت سلامتی برنامه‌ریزی خوبی شده است که از جمله آن می‌توان به غربالگری دیابت و فشارخون اشاره کرد.

وی گفت: با اجرای این طرح بسیاری از افراد که از بیماری و فشارخون اطلاع نداشتند و بعدازاین برنامه غربالگری تحت درمان قرار گرفتند.

میرزایی عنوان کرد: سلامتی جامعه برای ما بسیار مهم است و عدالت در سلامت اصلی‌ترین اولویت ما است به‌نحوی‌که تمامی خدمات سلامت در روستاها و شهرها به‌صورت یکسان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به نتایج طرح غربالگری فشارخون و دیابت عنوان کرد: در جامعه شهری بیش از ۵۰ درصد و در جامعه روستایی بیش از ۹۰ درصد مورد غربالگری قرار گرفتند و به طور میانگین بیش از ۶۶ درصد جمعیت شهرستان غربالگری شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر مسئله جمعیت را از مهم‌ترین اولویت‌های بهداشت و درمان در سطح کشور عنوان کرد و گفت: متأسفانه رشد جمعیت منفی است.

وی افزود: کشوری می‌تواند موفق باشد که افراد جوان و سلامت داشته باشد و جوانی جمعیت از وظایف مهم همگانی است و همه مسئولین برای جوانی جمعیت کار کنند.

میرزایی عنوان کرد: در سال ۱۴۲۰ جمعیت سالمندی دوبرابر می‌شود و در سال ۱۴۲۹ از هر چهار نفر یک سالمند داریم که این امر نشان‌دهنده لزوم توجه جدی به مسئله جوانی جمعیت است.

وی با نگاهی به عملکرد کشور پس از پیروزی انقلاب در حوزه سلامت تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در راستای سلامت امید به زندگی در جامعه بالا رفته است به ۷۵ سال رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر به اقدامات انجام شده در سال گذشته در ملایر اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان، مرکز غربالگری سرطان زنان، ماموگرافی، درمانگاه دیابت و مرکز ناباروری در بیمارستان مهر راه‌اندازی شده است.

وی گفت: باهمت یک خیر بخش نوزادان مهر از ۲۰ تخت به ۴۰ تخت رسیده به‌زودی افتتاح می‌شود و NICU کودکان از ۱۲ تخت به ۱۸ افزایش داشته است.

میرزایی با بیان اینکه در راستای سلامت مردم از هیچ تلاش دریغ نمی‌شود، تأکید کرد: مرکز آسیب‌شناسی بیمارستان مهر به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی راه‌اندازی مرکز شیمی‌درمانی، افزایش دوبرابری اتاق‌های عمل بیمارستان امام حسین (ع)، افزایش دو پایگاه فوریت‌های پزشکی، به‌روزرسانی تجهیزات پزشکی، راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی، پیگیری تکمیل بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین (ع) گوراب و آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر از طرح‌های در دست اجرای شبکه بهداشت و درمان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به همراهی خیرین با شبکه بهداشت و درمان ملایر عنوان کرد: یک خیر ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات خریداری کرده و به بیمارستان‌های ملایر اهدا کرده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای دانشکده علوم پزشکی ملایر عنوان کرد: هنوز ابلاغ و نامه‌ای در راستای تأسیس دانشکده علوم پزشکی صادر نشده است.

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار