نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. ارديبهشت 1403 - 18:49   |   کد مطلب: 33470
آیین افتتاحیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری «شب‌های موسیقی تاک» در ملایر برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛  مسعود ویژه در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری «شب‌های موسیقی تاک» در مجموعه فرهنگی هنری ارشاد اسلامی ملایر با نقش موسیقی در بین هنرهای دیگر گفت: هر جا که قلم کم می‌آورد موسیقی وارد می‌شود

 وی با بیان اینکه موسیقی یک هر کامل و تأثیرگذار است، تصریح کرد: متأسفانه ذائقه موسیقیایی مردم در دو دهه اخیر قدری تغییر کرده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به توجه به اندوخته‌های فرهنگی کشور تأکید کرد و افزود: زمانی که قدر داشته‌ها و اندوخته‌های فرهنگی را نداشته باشیم مسائل دیگر جایگزین آن می‌شود.

 وی بیان کرد: در همین راستا حمایت از موسیقی سنتی، محلی و بومی از اولویت‌های دولت در حوزه فرهنگ و هنر است و اقداماتی نیز دز این زمینه انجام شده است.

 ویژه گفت: با حمایت‌های انجام شده در سال گذشته مجموعه برنامه‌های مختلفی در حوزه موسیقی در سطح استان طراحی و برگزار شد که از جمله آن دومین دوره جشنواره موسیقی استانی با نام شب‌های موسیقی هگمتانه در همدان بعد از چند سال وقفه بود و گروه‌های مختلف موسیقی هنری و محلی برنامه‌های متعددی را برگزار کردند.

 وی با اشاره به سابقه بالای فرهنگی ملایر عنوان کرد: شهر ملایر دارای سابقه فرهنگی بالایی در امر موسیقی بخصوص در ساخت ساز دارد و اساتید بزرگی در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: باتوجه‌به نگاه‌های فرهنگی هنری مسئولین شهرستان ملایر رویدادهای مختلفی از جمله جشنواره تئاتر استانی و نمایشگاه قرآنی در ماه رمضان خوبی در این شهر برگزار شد.

 وی بیان کرد: نخستین جشنواره فرهنگی هنری «شب‌های موسیقی تاک» با همراهی مسئولین شهرستان و هنرمندانی از استان‌های هم‌جوار برگزار می‌شود.

 حضور ۳۸۰ هنرمند در جشنواره

 دبیر اجرایی جشنواره فرهنگی هنری «شب‌های موسیقی تاک» نیز در این آیین بیان کرد: این جشنواره در پنج حوزه اجرای صحنه‌ای موسیقی، برگزاری کارگاه آموزشی و کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه ساز، نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات و بخش گردشگری برگزار می‌شود.

 رضا قدسی عنوان کرد: بیش از ۳۸۰ هنرمند در نخستین جشنواره فرهنگی هنری شب‌های موسیقی تاک حضور دارند که ۲۸۰ نفر آنان فعال هنر موسیقی هستند.

 وی با بیان اینکه برای این جشنواره کارگروه‌های پنج‌گانه تشکیل شد عنوان کرد: به دنبال این هستیم که جشنواره را ملی و بین‌المللی برگزار کنیم.

 انتهای خبر/گ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار