فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

8. ارديبهشت 1403 - 8:39   |   کد مطلب: 33473
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: جاده گنجنامه -تویسرکان که بدلیل مسایل ایمنی از آذر ماه سال قبل مسدود بود از فردا شنبه هشتم اردیبهشت بازگشایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛  مهرداد آهکی به خبرنگار ایرنا در این خصوص گفت: این مسیر با هماهنگی کمیسیون ایمنی راه‌ها، مدیریت بحران استانداری و پلیس راه استان به طور کامل بازگشایی می‌شود.

جاده کوهستانی و سخت گذر گنجنامه - تویسرکان به علت نداشتن ایمنی لازم هرساله با شروع فصل سرما مسدود می شود.

عوامل راهداری با ریختن خاک و قرار دادن نیوجرسی جاده گنجنامه به سمت تویسرکان را مسدود کردند.

این جاده پر پیچ و خم به علت عرض باریک، مسدود شدن کامل آن در زمان ریزش برف، نبود امکان بازگشایی مسیر و فراهم نبودن زمینه امداد رسانی به در راه ماندگان و مصدومان سوانح رانندگی همه ساله در ماه پایانی پاییز مسدود و در آستانه نوروز بازگشایی می شود.

همچنین امکان ریزش بهمن یا ریزش سنگ از کوه، خروج خودروهای عبوری از مسیر اصلی و سقوط در دره به علت لغزندگی این جاده زیاد است.

مسیر گنجنامه (تاریکدره) - تویسرکان یکی از مسیرهای پر پیچ و خم با منظره و چشم اندازی زیبا است که مسافران و گردشگران این مسیر را برای عزیمت استفاده می کنند.

همچنین رانندگان و ساکنان این مناطق با توجه به پایین آمدن زمان سفر، در فصل گرم سال از این جاده برای عزیمت به تویسرکان و بالعکس به همدان استفاده می کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار