فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

8. ارديبهشت 1403 - 8:43   |   کد مطلب: 33476
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت: با توجه به حمایت‌ها و نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم در توسعه روستاها، شاخص بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این شهرستان به ۷۸ درصد رسید که بالاتر از میانگین کشوری و استانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛  «محمدمهدی عبدالملکی» در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهرستان ملایر با استفاده از طرح ویژه مسکن و از محل اعتبارات ۱۴۰۱ تسهیلات مسکن روستایی که ابتدای سال گذشته ابلاغ شد، از نظر تعداد معرفی و عقدقرارداد متقاضیان بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی به بانک، از رتبه پنجم به رتبه نخست استانی ارتقا یافت.

وی شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی کشور را ۵۱ درصد و استان همدان را ۶۴ درصد عنوان کرد و افزود: از یک‌ هزار و ۵۰۶ فقره سهیمه‌ای که به بنیاد مسکن این شهرستان در بحث طرح ویژه مسکن روستایی ابلاغ شد، یک‌هزار و ۳۱۷ فقره به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیر بنیاد مسکن ملایر ادامه داد: از این تعداد یک‌هزار و ۱۸۰ فقره در بانک‌های عامل عقد قرارداد شد و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، یک‌هزار و ۱۸۰ نفر در این شهرستان مسکن امن و مقاوم‌ ساخته اند.

عبدالملکی بیان کرد: پس از اینکه اعتبارات سال ۱۴۰۲ با مصوبه هیات وزیران در هشتم آذرماه سال گذشته ابلاغ شد، از یک‌هزار و ۴۹۰ فقره تسهیلات ابلاغ شده، یک‌هزار و ۱۹۱ فقره به بانک‌های عامل معرفی و ۸۵۴ فقره تا به امروز عقد قرارداد شدند.

وی با بیان اینکه از اعتبارات سال گذشته یک‌هزار و ۱۹۱ فقره به بانک معرفی شده است، ادامه داد: در این شهرستان ۳۲ هزار و ۱۸۳ خانوار در ۲۵ هزار و ۶۱۶ واحد مسکونی زندگی می‌کنند.

مدیر بنیاد مسکن ملایر یادآور شد: این بدان معنا است که ۶ هزار و ۵۶۷ واحد نیاز داریم تا هر خانوار در یک واحد زندگی کنند.

عبدالملکی گفت: از ۲۵ هزار و ۶۱۶ واحد مسکن روستایی تاکنون، ۲۰ هزار و ۵۰ واحد در این شهرستان مقاوم‌سازی و نوسازی شده و پنج هزار و ۵۶۶ واحد غیرمقاوم‌ است.

به گفته وی؛ در مجموع ۱۲ هزار و ۱۳۳ واحد مسکن روستایی باید در این شهرستان نوسازی و مقاوم‌سازی شود که اگر این تعداد بهسازی شود ، صد درصد برنامه مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی ملایر محقق خواهد شد.

مدیر بنیاد مسکن ملایر بیان کرد: با توجه به نامگذاری شعار سال مبنی بر «جهش تولید، با مشارکت مردم»، نیاز است مردم و روستاییان برای جهش تولید مسکن با بنیاد مسکن مشارکت و همراهی بیشتری داشته باشند و تا بتوانیم تولید مسکن را در سطح روستاها افزایش دهیم.

عبدالملکی ادامه داد: تسهیلات مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود پنج درصد است و کسانی‌که مسکن امن و مقاوم ندارند، می‌توانند از این تسهیلات با استفاده از ضمانت زنجیره‌ای استفاده کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار