نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. ارديبهشت 1403 - 8:55   |   کد مطلب: 33491
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر
شکوفایی روح ثمره تربیت معلمان است
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: تلاش‌های معلم در راه تربیت صحیح، سبب شکوفایی روح می‌شود.

 محمد رحیمی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها» با اشاره به نقش و جایگاه معلمی گفت: نقش و جایگاه معلم چه در دین اسلام چه در آیین کهن ایرانی دارای مقام و منزلت بالایی است.
 وی افزود: در جایگاه معلم همین بس که آن را هم‌تراز جایگاه انبیا می‌دانند و بهترین تفسیر را از جایگاه معلم دین مبین اسلام داشته است.
 عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر بیان کرد: پس از خانواده اصلی‌ترین افرادی که در شکل‌گیری افراد نقش دارند معلمان هستند و گاهی نحوه برخورد یک معلم می‌تواند مسیر زندگی فردی را عوض کند.
 وی با بیان اینکه هر معلم در دوران کاری خود هزاران فرد را تربیت می‌کنند، تصریح کرد: نقش معلم در آینده‌سازی جامعه بسیار مهم و حیاتی است.
 رحیمی بیان کرد: این را باید دانست که هر انسانی برای رسیدن به کمال نیاز به ارتباط به دیگران است تا در فعالیت‌های اجتماعی حرکت کند و راه‌ورسم زندگی را داشته باشد و چه کسی بهتر از معلم می‌تواند دراین‌بین نقش داشته باشد.
 وی گفت: تربیت یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در زندگی انسان است و هر معلم می‌توانند نقشی هم در این امر داشته باشد تا انسان را در راه صحیح حرکت دهد.
 عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: تربیت صحیح و انتقال تجربیات گذشتگان و آموزش و راه رسم زندگی از اقدامات معلم است.
 وی با بیان اینکه با تلاش‌های معلم در راه تربیت صحیح، سبب شکوفایی روح می‌شود، تصریح کرد: از سن هفت‌سالگی هر فردی در کنار معلمان حضور دارد پس نقش وی در تربیت انسان غیرقابل‌کتمان است.
 رحیمی با جایگاه شهید مطهری در کشور اشاره و بیان کرد: نام استاد شهید، دکتر مرتضی مطهری با علم، حقیقت، روشنگری و اندیشه گره‌خورده است.
 وی افزود: مؤلفه‌های این شهید والا گمشده‌های امروز بشریتی است که می‌تواند نقشی مهم در تربیت افراد جامعه داشته باشد.
 انتهای خبر/گ

دیدگاه شما