1. بهمن 1403 - 23:47   |   کد مطلب: 34257
سرپرست فرمانداری ملایر گفت: توسعه عدالت آموزشی در راستای محرومیت‌زدایی مراکز آموزشی و ارتقای کیفی در مدارس دولتی طبق تاکیدات رئیس جمهور اجرا می‌شود و بر اساس آن حذف مدارس کانکسی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در این شهرستان باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها» به نقل از پایگاه خبری طلیعه امید پرس؛ سیدرسول حسینی، در نشست بررسی مسائل و مشکلات مناطق سه‌گانه آموزش و پرورش ملایر، افزود:  ملایر بیشترین نقاط روستایی را در سطح استان همدان دارد و دارای سه منطقه آموزش و پرورش ملایر، سامن و جوکار با بیش از ۵۳ هزار دانش‌آموز است که در راستای نهضت توسعه عدالت آموزشی، دانش‌آموزان باید از فضاهای آموزشی مطلوب و امکانات مورد نیاز بهره‌مند شوند.

 

وی اظهارکرد: سازمان نوسازی مدارس در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی، تخصیص اعتبارات، بهره‌گیری از ظرفیت هر چه بیشتر خیرین مدرسه‌ساز، دیوارکشی مدارس حاشیه جاده‌ها، استانداردسازی سیستم گرمایشی و تعمیر و تجهیز سرویس بهداشتی مدارس در جهت فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان عزم جدی‌تری داشته باشد.

 

حسینی با بیان اینکه نگاه ما شناسایی و رفع تنگناها و مشکلات حوزه آموزشی در سه منطقه آموزشی این شهرستان است، خاطرنشان کرد: مناطق سه‌گانه آموزش و پرورش این شهرستان دارای فضاهای مازادی هستند که باید وضعیت آنها احصا و تصمیمات لازم برای رفع کمبود فضاهای آموزشی اتخاذ شود.

 

سرپرست فرمانداری ملایر با گلایه از کمبود تخصیص اعتبارات نوسازی مدارس به شهرستان ملایر با میانگین ۱۹ درصد نسبت به میانگین استانی، تصریح کرد: طبق ضرورت کارشناسان و ناظران سازمان نوسازی مدارس استان به منظور بررسی وضعیت مدارس کانکسی، تخریبی، فضاهای مازاد، پروژه‌های نیمه‌تمام، سرانه آموزشی و جذب اعتبارات تخصیصی در شهرستان حاضر شوند، تا ضمن جمع بندی موارد، به قید فوریت در جلسه استانی تنگناها، مشکلات و مطالبات مورد بررسی قرار گیرد.

 

گفتنی است؛ بررسی مسائل و مشکلات مناطق سه‌گانه آموزش و پرورش ملایر، جوکار،  سامن با حضور سرپرست فرمانداری ملایر، دکتر آریایی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، حمید شیرازیانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان همدان، بخشداران تابعه و روسای آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار