به گزارش پایگاه خبر تحلیلی «ملایریها»؛ داوود گمار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۹ هزار ۶۹۲ تماس های برقربار شده با مرکز فوریت های اورژانس این استان مزاحمت های تلفنی بوده است.
وی بیان کرد: بیشترین تماس مربوط به یک مرد کهنسال است که با وجود تذکر، ارشاد و راهنمایی همچنان اصرار بر تماس غیر ضرور و مشغول کردن تلفن های اورژانس را دارد.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: اقشار مختلف از جمله دانش آموزان، زنان و مردان مزاحمان تلفنی اورژانس را تشکیل می دهند که پس از تماس با این سامانه اقدام به فوت کردن، صحبت های نامربوط و فحاشی و برخی مواقع گزارش حوادث کذب می کنند.
گمار ادامه داد: با توجه به اشرافیت کادر و عوامل اورژانس میزان اعزام آمبولانس برای امداد رسانی ناشی از گزارش حوادث کذب اندک بوده با این وجود در مواردی تیم اورژانس پس از حضور در محل حادثه متوجه کذب و نادرست بودن گزارش می شوند.
وی گفت: بررسی عملکرد ۶ ماه مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان بیانگر برقراری ۱۶۱ هزار و ۴۷۱ تماس با این سامانه در مدت یاد شده است که ۱۱۰ هزار و ۸۳۸ تماس برای دریافت مشاوره پزشکی و دارویی بوده است.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ۴۸ هزار و ۶۷۳ مورد از تماس ها منجر به اعزام آمبولانس شده است افزود: تیم های اورژانس در نیمه نخست امسال به ۱۰ هزار و ۵۰۰ مصدوم ناشی از ۹ هزار و ۶۷۳ حادثه ترافیکی امداد رسانی کردند.
گمار اضافه کرد: ۲۹ هزار و ۶۴۵ مورد از ماموریت ها مربوط به بیماری ها و هشت هزار و ۹۹۳ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.
دیدگاه شما