نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. شهريور 1394 - 9:29   |   کد مطلب: 16678
مگر ما یادمان می‌رود چه جنایت‌هایی آمریکا در طی تاریخ شصت‌وچندساله که در ایران حضورداشته و پس از انقلاب انجام داده است؟

به گزارش ملایری‌ها،مقام معظم رهبری در سخنان خود در دیدار با اقشار مردم با اشاره به جنایاتی که آمریکا علیه ایران انجام داده به‌خصوص در ماه شهریورماه عنوان کردند: در همه حوادث این ماه ازجمله کشتار مردم بی‌گناه به دست رژیم پهلوی در 17 شهریور 57، شهادت رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر کشور در 8 شهریور 60، ترور شهید آیت‌الله قدوسی و شهید آیت‌الله مدنی در همین ماه و حمله صدام به ایران در 29 شهریور 59، ردپای مستقیم یا غیرمستقیم امریکا مشاهده می‌شود.

رهبر انقلاب در بخش دیگر از سخنان خود با انتقاد شدید از کسانی که سعی می‌کنند چهره بدتر از ابلیسِ آمریکا را فرشته نجات جلوه دهند گفتند: دین و انقلابی گری به کنار، وفاداری به مصالح کشور و عقل چه می‌شود؟ کدام عقل و وجدان اجازه می‌دهد ما جنایتکاری مانند آمریکا را بزک کنیم و دوست و مورد اعتماد جلوه دهیم؟

حال باید گفت چگونه و چرا و  با کدام عقل و وجدانی جنایتکاری مانند آمریکا را بزک کنیم و دوست و مورد اعتماد جلوه دهیم؟

مگر ما یادمان می‌رود چه جنایت‌هایی آمریکا در طی تاریخ شصت‌وچندساله که در ایران حضورداشته و پس از انقلاب انجام داده است؟

مگر ما فراموش می‌کنیم گه چه جوانانی را به خاطر نیرنگ‌ها و دسیسه‌های شیطان بزرگ ازدست‌داده‌ایم.

مگر ما یادمان می‌رود که نقش آمریکا در جنایات زمان طاغوت  از کودتای 28 مرداد سال 32  گرفته تا شهادت دانشجویان در آذرماه همان سال چگونه بوده است.

آیا باید فراموش کنیم نقش امریکا را در تأسیس سازمان مخوف ساواک که انواع و اقسام آزار و شکنجه‌ها را علیه جوانان مو من  رشید انقلابی انجام داده‌اند؟

آیا باید فراموش کنیم سال 42 و  کشتار صدها تن از مردم در قیام خونین پانزدهم خرداد و جنایاتی که در ادامه آن انجام شد و آمریکا در آن نقش داشت.

آیا باید خاطره تحمیل قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملت بزرگ ایران‏ را فراموش کنیم که اگر نبود ولی و رهبری همچون امام خمینی ارزش یک ایرانی از سگ آمریکایی کمتر بود؟

چگونه می‌توان نقش آمریکا را پس از پیروزی انقلاب و در دسیسه‌های مختلف آمریکا برای براندازی حکومت و انقلاب  اسلامی ایران را از یاد برد؟

چگونه می‌توان نقش آمریکا را در به راه انداختن جنگ تحمیلی و شهادت بیش از 200 هزار نفر از مردمان پاک سرزمین ایران از یاد برد؟

چگونه می‌توان نقش امریکا را در  تبدیل سفارت به لانه جاسوسى، مصادره اموال ایران‏،هجوم نظامى و واقعه طبس‏، کودتاى نوژه‏،چراغ سبز آمریکا به صدام براى حمله به ایران‏،حمایت تسلیحاتى و اطلاعاتى آمریکا از صدام در ۸ سال جنگ تحمیلى‏، تأمین سلاح‏هاى شیمیایى عراق علیه ایران‏، حمله آمریکا به کشتى‏ها و سکوهاى نفتى ایران و حمایت آمریکا از سازمان منافقین‏ را از یاد برد.

جنایات آمریکا در ایران تمامی نداشته و ندارد و مگر می‌شود جنایت فجیع آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را از یاد برد؟

چگونه می‌توان آمریکایی را بزک کرد که نقشی اساسی در ترورهای مختلف در ایران را داشته است از ترور رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس قوه قضاییه، ائمه جمعه و هزاران ترور دیگر داشته است او را  دوست و مورد اعتماد جلوه دهیم؟

آیا بزک دشمنی که بیش از 30 سال است که انواع و اقسام تحریم‌های ظالمانه را علیه ایران انجام داده و حتی دارو و غذا را علیه ایران تحریم کرده درست است؟

نباید نقش آمریکا را در تهاجم فرهنگی و ایجاد جنگ نرم علیه ایران با ساخت انواع و اقسام فیلم‌های ضد ایرانی و ضد اسلامی، حمایت از انواع و اقسام شبکه‌های ضد ایرانی را فراموش کرد.

چگونه می‌توان دشمنی را که نقشی اساسی و حمایتی  در فتنه‌های سال‌های 78 و 88 داشته  بزک کرد.

کدام عقل و وجدان اجازه می‌دهد که با پای نهادن بر روی خون شهدای هسته‌ای  کشوری را بزک کرد که نقشی اساسی در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را دارد؟

مگر می‌شود دشمنی را که به‌طور مستمر ایران را حمله  نظامی تهدید می‌کند و دوست و مورد اعتماد جلوه دهیم ؟

مقام معظم رهبری در سخنان روز گذشته خود با ابراز نگرانی از فراموش‌شدن تدریجی این خاطرات تأمل‌برانگیز به‌ویژه در ذهن جوانان کشور فرمودند: این‌گونه حوادث عبرت‌آموز نباید در حافظه تاریخی ملت کمرنگ شود، چراکه اگر نسل جوان از شناخت و ریشه‌یابی این‌گونه خاطرات تاریخی و ملّی، بازماند در شناخت راهِ حال و آینده کشور دچار خطا خواهد شد.

حال باید گفت مگر ما فراموش می‌کنیم جنایات آمریکا در ایران را؟ مگر می شود فراموش کرد؟

محمد گل محمدی

دیدگاه شما

آخرین اخبار