نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. بهمن 1394 - 11:07   |   کد مطلب: 18147
ملت آگاه وهمیشه در صحنه ایران اسلامی همواره بر برگ های زرین این انقلاب افزوده اند ودر انتخابات 94 هوشیاری ملت می‌بایستی بیش از هر زمان دیگر باشد.

آنچه که کاندیدا های انتخاباتی (وکلای مجلس) می بایستی مد نظر داشته باشند، اخلاق و رفتار  انتخاباتی است، چرا که دین مبین اسلام همواره بر مکارم اخلاق و قول وعمل تأکید نموده است، و انتخابات که تجلی حضور ملت در عرصه اجتماعی  فرهنگی و سیاسی است، نیازمند توجه مضاعفی از جانب کاندیداها دارد. همانگونه که در سه قسمت قبلی مواردی گفته شد در  این قسمت هم  با توجه به اهمیت موضوع به نکاتی دیگر اشاره خواهم داشت. تا انشاالله وکیل های خوب و با اخلاقی هم در مجلس خبرگان رهبری و هم در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.

 ن-آگاه و متخصص در مسايل سياسي اجتماعي فرهنگي و اقتصادي باشد.
يک نماينده که اشراف به مسايل نداشته باشد اولا مقام نمايندگي را غصب کرده و ثانيا خيلي زود بازي بازيگران را مي خورد.
س-الگو بودن به لحاظ اخلا قي و شخصيتي یک نماینده باید از لحاض اخلاقی وشخصیتی برای همه مردم الگو باشد که مردم با دیدن رفتار و اخلاق او از او درس گرفته وان را برای به موفقیت رسیدن خود الگو قرار دهد.
ع- زاهد بودن در زندگي دنيوي .
امام علي(ع) در نامه 45 نهج البلا غه خطاب به والي خود عثمان ابن حنيف که ظاهرا به فرمايش حضرت خطا کرده و دعوت مهماني اشراف را قبول کرده و موجبات ناراحتي توده مردم را فراهم کرده مي فرمايد«اي عثمان ابن حنيف شنيده ام که تو را به مهماني خاصي دعوت کرده اند و تو شتابان رفته اي و خورش هاي رنگارنگ خورده اي ايا در آن لحظه نمي دانستي که تحت حکومت تو مردمي هستند که حتي يکبار سيري را به ياد ندارند... اي عثمان ابن حنيف هرکس را مولا يي است و من مولا ي تو هستم. من در حالي که مي توانستم عسل مصفا بخورم به دو قرص نان جو اکتفا کرده ام. تو نمي تواني مثل من باشي اما حداقل حدود حکومت علي را رعايت کن. نمايندگان بايستي زندگي ساده و مردمي داشته باشند همانند حضرت امام و مقام معظم رهبري. تا درد مردم را بفهمند و فشار سنگين تورم را که شانه هاي آنان را خرد کرده احساس کنند و آن وقت مي توانند وظيفه خود را انجام دهند.
ف- اسير مکتب توجيه و مصلحت انديشي ريا کارانه نشود.
او بايد بداند که وظيفه امر به معروف و نهي از منکر به خصوص در مقابل انحرافات قانوني دولتمردان يک وظيفه است و نبايد هرگز به توجيه وضعيت موجود بپردازد مگر در موارد خاص که ربط به امنيت کشور داشته باشد. او نبايد به خاطر راي آوردن در دوره بعد حقيقت را فداي مصلحت کند و بداند که اولا در پيشگاه خداوند مسوول بوده و ثانيا اگر وظيفه خود را خوب انجام دهد مردم فهيم و قدرشناس ايران از او حمايت خواهند کرد و او نيازي به حمايت قدرتمندان نخواهد داشت.
ص-برنامه داشتن و کار میدانی کردن.
اوبايستي قبل از انتخابات يک برنامه قوي و کارشناسي شده در همه ابعاد با مشورت متخصصان متعهد ونخبگان حزب سياسي که از سوي آنان حمايت شده فراهم نمايد. افسوس که جاي احزاب فراگير خالي است و دولت ها احزاب را سدي در مقابل قانون گريزي خود مي دانند. همه مي دانند که در نظام دموکراسي و سيستم پارلماني ضرورت احزاب فراگير يک اصل است.
ق-عدم سکوت در برابر انحرافات قانوني دولتي که برخاسته از تشکيلا ت سياسي خود اوست.

         نماینده اگر انحرافی در برنامه ها واجرای قوانین  در دولت دید نباید سکوت کند هرچند که دولت مردان از هم حزبی هایش باشند.
     ر-نماينده بايد شجاع بوده و اسير تهديدهاي قدرت هاي شيطاني نشود.

         از تهدیها و تشر استکبار نترسد و مانند وکیل های نا اهل مجلس ششم از رهبرشان نخواهند که جام زهر را بنوشد. او باید شجاعت  لازم      را برای احقاق حق مردم و ترجیح منافع عمومی بر منافع فردی  را داشته باشد .

محمد فتحی می آبادی

دیدگاه شما

آخرین اخبار