نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. فروردين 1395 - 11:13   |   کد مطلب: 18564
وقتی که ملت شریف ایران اسلامی برای جشن و سرور نوروز سال61 آماده شده عده ای از غیور مردان و شیر بچه های این مرز و بوم با دست خالی سینه خود را سپر بلا قرار دادند و دشمن متجاوز را در نیمه شب دوم فروردین در عملیات بزرگ فتح المبین تنبیه کردند

وقتی که ملت شریف ایران اسلامی برای جشن و سرور نوروز سال61 آماده وبرای دید و بازدید دوستان و اقوام برنامه ریزی می کردند . با توجه به اینکه دشمن بعثی عراق داخل خاک ما بود و کیلو مترها از سرزمین مقدس اسلامی در اشغال او بود و تعدادی از ملت عزیز ایران آواره شهرهای کشور(جنگ زده )شده بودند و حال و روز خوشی نداشتند و نگران اینده کشور و ملت خود بودند عده ای از غیور مردان و شیر بچه های این مرز و بوم برای بهتربر گزار شدن عید ملت عزیز با دست خالی سینه خود را سپر بلا قرار دادند و دشمن متجاوز را در نیمه شب دوم فروردین در عملیات بزرگ فتح المبین تنبیه کردند و شادی ملت خوب خود را دو چندان کردند تا هم به ملت خود بگویند شما راحت به جشن وشادی عید خود برسید و هم به دشمنان این نظام بگویند که اگر سالهای سال عید ما را تبدیل به عزا کنید ما تا اخرین نفر وتا اخرین قطره خون ایستاده ایم .روز دوّم فروردین ماه، مقر فرماندهی سپاه و ارتش اسلام آماده صدور دستور عملیات بودند . استخاره، به قرآن كریم آیة سوره مباركه فتح را در مقابل دیدگان فرماندهان جنگ قرار داد و بدین ترتیب این عملیات، فتح‌المبین نام گرفت. رمز عملیات توسط فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صادر . بسم ‌الله ‌الرّحمن‌ الرّحیم‌. بسم‌الله القاصم الجبارین.یا زهرا(س)، یا زهرا(س)، یا زهرا (س). سرانجام با این پیام مبارك، عملیات فتح ‌المبین در تاریخ 2/1/61 در ساعت 30 دقیقه بامداد در غرب دزفول و شوش آغازشد‌ . اهداف این عملیات انهدام امکانات دشمن، آزادسازی ارتفاعات و مناطق جنوب كشور بود. رزمندگان سپاه، بسیج و ارتش جمهوری اسلامی ایران با شنیدن رمز مبارک عملیات، از كمین‌ گاه‌ های خود خارج و راه رسیدن به دشمن را در پیش گرفتند رزمندگان اسلام چنان هوشیارانه و با احتیاط كامل از مقابل سنگرهای دشمن عبور کردند كه حتی دشمن متوجه آن ها نشد. بدین ترتیب رزمندگان خود را به نزدیك توپخانه عراق رساندند. دشمن مشكوك شده ودر محور شمالی شروع به گلوله‌ باران و شلیك منور کرد . صدای تكبیررزمندگان اسلام چنان رعب ووحشتی در دل عراقی ‌ها ‌افكند كه گروه گروه تسلیم شدند. آرپی‌ جی‌ زن‌ ها و شكارچیان تانك با اقدامات متهورانه خود، حماسه‌ای فراموش نشدنی خلق کردند . آنان خود را در مقابل گلوله مستقیم تانك قرار داده وبا شكار تانکها، منطقه را به آتش‌كشیدند. شلیك بی‌ امان شكارچیان تانك چنان بود كه امان از دشمن گرفته شد . تیپ یك لشكر 10 زرهی عراق كه عامل اصلی جنایت هویزه بود و با انجام پاتك‌ های متعدد، تعداد زیادی از رزمندگان شجاع اسلام را به شهادت رسانده بود، هدف سنگین ‌ترین حملات بی‌امان رزمندگان قرار گرفت . این حمله بود كه مقرآن تیپ  به جهنمی از آتش مبدل شده . به دستور صدام باقی مانده این تیپ راه فرار را در پیش گرفته و تعداد زیادی هم به اسارت در امادند . در این عملیات 18فروند هواپیما. 3 فروند هلی‌كوپتر. 361 دستگاه تانك و نفربر. صدها دستگاه خودرو نظامی و مقدار قابل توجهی از انواع سلاح سبك و سنگین منهدم و تعداد، 25000 نفر کشته و تعداد 15000 نفر اسیر و2500 کیلومتر مربع از خاک مقدس ایران اسلامی ازاد شد. پیام حضرت امام(ره) بمناسبت این پیروزی بزرگ.

قلم قاصر است كه احساسات خويش را ابراز كنم... رحمت واسعه خداوند بر آن مادران و پدراني كه شما شجاعان نبرد در ميدان كارزار و مجاهدان با نفس در شب‌هاي نوراني را در دامن پاكشان تربيت نمودند. مژده باد بر شما جوانان برومند، در تحصيل رضاي پروردگار كه از بالاترين سنگرهاي روحاني و معنوي است. شما در دو سنگر روحاني و جسماني، ظاهري و باطني پيروزيد.
مبارك باد بر بقيه‌الله (ارواحنا له الفداء) وجود چنين رزمندگان ارزشمند و مجهدان في سبيل‌الله كه آبروي اسلام را حفظ و ملت ايران را روسفيد و مجاهدان راه خدا را سرافراز نموديد. ملت بزرگ ايران و فرزندان اسلام به شما سلحشوران افتخار مي‌كنند.
آفرين بر شما كه ميهن خود را بر بال فرشتگان نشانديد و در ميان ملل جهان سرافراز نموديد. مبارك باد بر ملت، چنين جوانان رزمنده‌اي و بر شما چنين ملت قدرداني كه به مجرد فتح و پيروزي توسط رزمندگان به دعا و شادي برخاستيد. اينجانب دور دست و بازوي قدرتمند شما را كه دست خداوند بالاي آن است، مي‌بوسم و به اين بوسه افتخار مي‌كنم... يا ليتني كنت معكم فافوز فوزاً عظيماً.» روح الله الموسوي الخميني. یاد همه شهدا عزیز این عملیات بزرگ مخصوصآ شهیدان صادق عنبری و جلیل قاسمی از ملایر وسایر دوستانشان گرامی باد. یادی که در دلها هرگز نمی میرد یاد شهیدان است.
محمد فتحی می ابادی راوی و از فرماندهان دفاع مقدس.

دیدگاه شما

آخرین اخبار