نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. تير 1396 - 7:15   |   کد مطلب: 22939
یادداشت/امیر فرمایی
شهر فرهنگی ملایر از شعار تا عمل
ملاک فرهنگی بودن ملایر وجود چند تا ساختمان دانشگاه و دانشکده است یا تابلویی که در ورودی شهر نصب‌شده که به شهر فرهنگی ملایر خوش‌آمدید

ملاک فرهنگی بودن ملایر وجود چند تا ساختمان دانشگاه و دانشکده است یا تابلویی که در ورودی شهر نصب‌شده که به شهر فرهنگی ملایر خوش‌آمدید یا شهر شاعر گران‌قدرمان که فرموده: شهر فرهنگی استانم من ملاک‌های فرهنگی بودن این شهر چه بوده است که در سخنرانی‌ها از شهر ملایر به‌عنوان شهر فرهنگی یاد می‌شود.

با نگاهی به تعداد کتاب‌فروشی‌ها و دکه‌های عرضه مطبوعاتی این شهر می‌توان به این نتیجه تلخ رسید که نه‌تنها شهر فرهنگی نیست بلکه کلی مشکلات ریز و درشت فرهنگی دارد که مسئولان بزرگوار مربوطه از بس درگیر جلسات ریزودرشت درون برون‌سازمانی هستند وقت فکر به آن‌ها را ندارند نگاهی گذرا به آمار حدوداً 2000 روزنامه‌ای که وارد ملایر می‌شود مطبق گفته یک فعال مطبوعاتی حدود 30% به بالای آن‌هم مرجوع می‌شود نشان از چه می‌تواند باشد.

فرهنگ کتاب و روزنامه خواهی، فرهنگ ترافیک، نظافت شهری، خالی بودن مساجد و...نشان از بی‌توجهی به مسائل فرهنگی شهر فرهنگی استان نیست نبود حتی یک فرهنگسرا، عدم اشتراک روزنامه‌ها حتی در ادارات، نبود متولی مشخص جهت فرهنگ‌سازی درزمینه‌های ترافیک، آپارتمان نشینی، تولید زباله، استفاده از مکان های عمومی، اسراف در مراسم های ختم وعروسی و... نشان بی توجهی شورای فرنگ عمومی نسبت به قضیه فرهنگ در شهر فرهنگی استان نیست.

امید که با یک اقدام سازنده و تصمیم‌گیری درست شورای فرهنگ عمومی که مسئله آوردن جنازه به محلات را سازمان‌دهی کردند راجع به بقیه مسائل فرهنگی نیز شعارها را تبدیل به عمل کنند.

امیر فرمایی

دیدگاه شما

آخرین اخبار