نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. مهر 1398 - 7:29   |   کد مطلب: 27457
مجلس دهم نتوانست در قانون گذاری در جهت تسهیل معیشت اشتغال و تولید و ازدواج نقش داشته باشد و فرصت چهار ساله اش را از دست داد.

مسلما مجلس شورای اسلامی این دوره را باید یکی از ضعیفترین مجلس های تاریخ کشور دانست، حال نه با دید مغرضانه یا افراطی یا توهین به نمایندگانش بلکه مجلس نتوانست در قانون گذاری در جهت تسهیل معیشت اشتغال و تولید و ازدواج نقش داشته باشد و فرصت چهار ساله اش را از دست داد.

عدم تصویب قانون مناسب در جهت کمک به روند تولید داخلی حتی با تاکیدات مقام معظم رهبری یکی از این عوامل است. لابی گری و دخالت در امور قوه مجریه از رای اعتماد وزرا گرفته تا عزل نصب استانداران فرمانداران و حتی مدیران شهرستانها جایی برای تمرکز مجلس برای وظیفه ذاتی اش که همان قانون گذاری است نگذاشت.

تمرکز نمایندگان بر عزل و نصب های مدیران به قدری با زیاده روی مواجه شد که منجر به تغییراتی بی سابقه در ملایر شد و وجود چهار فرماندار در چهار سال باعث تضعیف بالاترین جایگاه اجرایی شهرستان شد. در سایر دستگاه ها نیز دخالت نمایندگان به جایی رسید که سرپرست اداره ورزش فقط کمتر از دو ماه دوام آورد و نتوانست در مقابل توصیه ها دوام بیاورد و گفت وقتی قدرت جابه جایی یک رییس هیت ورزشی را ندارم یهتر است بروم.

مسائل عزل و نصب های مدیران به اینجا ختم نمیشود و اداراتی مثل صنعت و معدن،آموزش و پرورش و دانشگاه ملایر و پیام نور نیز از این حواشی به دور نماندند.

البته یکی از نمایندگان شهرستان در مصاحبه ای صریح بیان کرد که دیگر نماینده شهرستان با او هماهنگ نیست و در عزل و نصب ها تک روی کرده و با وی مشورت نمیکند. مسئله مهمتر که این نیز از بی سابقه ترین است نصب مدیران غیر بومی در شهرستان است با بهانه اینکه در شهرستان نتوانسته ایم مدیر پرورش بدهیم که اینجاست که این سوال مطرح است که چگونه نهاوند که از شرایط نامناسب تری نسبت به ملایر برخوردار است توانسته این حجم از مدیران را پرورش دهد و امروز بتواند کفه پر ترازوی مدیران ادارات ملایر را به نفع خود پر کند اما در ملایر دچار قحطی رجال شده ایم، و البته سوال اینجاست که چرا این مدیران غیر بومی نیز نتوانسته اند قدمی در حد انتظار یا فراتر از انتظار بردارند.با تمام تفاسیر امروز نمایندگان جایی برای دفاع از خود دارند؟؟آسفالت کردن روستاها، آبرسانی ساخت ورزشگاه و کلیه کارهای توسعه ای،اشتغال،جشنواره مبلمان و…..همه جز وظایف دولت یا قوه مجریه است و وظیفه ذاتی مجلس قانون گذاری و نظارت بر اجرای آن است.

با توجه به صحبتهای یکی از نمایندگان محترم مردم شریف ملایر که این مجلس در راس امور نیست آیا ضمانتی برای در راس امور بودن مجلس آینده وجود دارد؟؟؟ آیا نمایندگان ملایر توانستند از ظرفیت کمیسیونهای خود که جایگاه خوبی در این کمیسیونها داشتند در جهت بهبود شرایط حوزه انتخابیه خود استفاده نمایند؟؟

چرا پس از چندین سال دفتر نمایندگان ملایر در مجلس شورای اسلامی از هم جدا شد؟؟؟

به نظر می رسد مجلس آینده دچار پوست اندازی شود و شاید حضور چهره های جوان و بانوان در آن بیشتر دیده شود.

به امید روزی که نمایندگان مجلس بتواند بهتر و قویتر در راس امور باشدو وظیفه ذاتی خود را انجام دهد.

انتهای پیام//

دیدگاه شما

آخرین اخبار