نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. دى 1398 - 8:37   |   کد مطلب: 27761
اداره ورزش و جوانان ملایر از گذشته با مشکلاتی همچون عدم تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری تا رسیدگی به وضعیت سایر رشته‌های ورزشی مواجه بوده و اکنون با انتصاب رئیس جدید، انتظار بر حل این مشکلات مشکلات است.

پس از کش‌وقوس‌های فراوان و حواشی بسیار برای تصدی ریاست اداره ورزش و جوانان ملایر سرانجام نهم آذرماه سال جاری جمال لطیفی به ‌عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان ملایر انتخاب شد؛ لطیفی که سابقه ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان های بهار و کبودرآهنگ را در کارنامه خود دارد اما در جایگاه سرپرستی ورزش و جوانان ملایر با مشکلات بسیاری مواجه است.

وضعیت ورزش ملایر در گذشته بسیار نامساعد بوده و بسیاری از رشته‌های ورزشی نیازمند توجه ویژه هستند؛ وضعیت طرح‌های نیمه‌کاره ورزشی شهرستان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ضروری است که سرپرست تازه نفس برای رفع نیازها و مشکلات ورزش شهرستان ملایر تلاش مضاعفی را در دستور کار خود قرار دهد.

از اولویت‌های مهم ورزش در شهرستان ملایر، تکمیل و افتتاح ورزشگاه پنج‌هزارنفری است که لطیفی می‌تواند این پروژه را در اولویت کاری خود قرار دهد؛ آغاز عملیات اجرایی این ورزشگاه به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد و طی این سال‌ها وعده‌های فراوانی برای افتتاح آن داده شده اما این پروژه مشکلات خاص خود را دارد و از بهره‌برداری آن خبر نیست.

مسئله دیگری که اهمیت رسیدگی به این طرح را بیش‌ازپیش نشان می‌دهد، عدم پیگیری جذب اعتبارات در این پروژه است؛ در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر، اوایل آبان ماه دبیر کمیته بیان کرد، ورزشگاه پنج‌هزارنفری ملایر یک پروژه ملی استانی است که ۲ میلیارد و یک‌صد میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده اما هنوز اقدامی برای تخصیص آن انجام‌نشده است.

با این تفاسیر و وعده‌های فراوانی که برای افتتاح این ورزشگاه داده‌ شده، مشخص شدن وضعیت اعتبار و افتتاح این ورزشگاه می‌تواند نقطه عطفی در آغاز کار لطیفی در حوزه ورزش شهرستان ملایر باشد و چنان چه مشکلی سد راه افتتاح این طرح است بهتر آن است که اطلاع‌رسانی شود.

نکته مهم دیگر رسیدگی به وضعیت رشته‌های ورزشی شهرستان است که این روزها حال‌وروز خوشی ندارند و می‌تواند از دیگر اولویت‌های مدیریت جدید اداره ورزش و جوانان ملایر باشد؛ فوتبال، کشتی، کاراته، تکواندو و وزنه‌برداری ازجمله رشته‌هایی هستند که روزگاری نام ورزشکاران ملایری را در کشور و جهان، زبانزد کرده بود اما اکنون وضعیت آن‌ها بسیار نامناسب است.

کشتی را شاید بتوان ورزش اول این شهرستان دانست و ورزشکاران ملایری در این رشته موفق به کسب مدال‌های متعدد المپیک و جهانی شده‌اند و هرچند این روزها با تحول مدیریت استان و شهرستان اقدامات خوبی در کشتی صورت گرفته اما هنوز مشکلات این رشته ورزشی فراوان است و ازجمله این مشکلات می‌توان به وضعیت سالن‌های تمرین که فریاد برخی از ورزشکاران را درآورده، وضعیت خانه کشتی مصطفی جوکار که چندین بار افتتاح‌شده اما همچنان مشکلات آن پابرجاست و دیگر مشکلاتی که در این مجال نمی‌گنجد، اشاره کرد که می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به این رشته ورزشی شود.

فوتبال از دیگر رشته‌های پرطرفدار در ملایر است که جوانان زیادی جذب این رشته ورزشی می‌شوند اما به قول یکی از مربیان، این رشته به مرده‌ای شباهت یافته و هرچند مربیان این رشته ورزشی از فرماندار درخواست رسیدگی به وضعیت این رشته را دارند اما می‌طلبد که لطیفی نیز سروسامانی به وضعیت فوتبال شهرستان دهد.

بیان این نکته در مورد فوتبال ملایر قابل‌توجه است که دو تیم شهرستان در لیگ برتر استان حضور داشتند که هر دو تیم از لیگ برتر استان سقوط کرده و قعرنشینان جدول رده‌بندی شدند.

و اما سخن پایانی اینکه وضعیت سالن‌های تمرین و زمین‌های ورزشی در بخش‌های مختلف شهرستان مشکلات بسیاری دارد که امید است با حضور ریاست جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر شاهد حل این مشکلات با تعامل هرچه بیشتر مدیران و کمتر شدن دغدغه ورزشکاران در ملایر باشیم.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار