نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. اسفند 1398 - 4:26   |   کد مطلب: 28059
در تصاویر و فیلمهای قم، مرتضی عاملیان فرزند خوانده مکتب شیعه لندنی با پوشش زنده و فراخوان تلاش کرد بار دیگر پازل تخریب و وهن مذهب را به کمک رسانه های خارج نشین به ویژه رسانه ملکه (بی بی سی) به نمایش بگذارد.

تصاویری از حرم های مطهر ثامن الحجج علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه س در فضای مجازی منتشر گردید که دل هر شیعه و بیننده ای را به درد آورد. گروهی به بهانه دفاع از اهل بیت و حرم های مطهر، درب حرم را شکستند و با توهین به خادم ها، تلاش کردند تا وارد حرم شوند. در تصاویر و فیلمهای قم، مرتضی عاملیان فرزند خوانده مکتب شیعه لندنی با پوشش زنده و فراخوان تلاش کرد بار دیگر پازل تخریب و وهن مذهب را به کمک رسانه های خارج نشین به ویژه رسانه ملکه (بی بی سی) به نمایش بگذارد. در خصوص این ماجرای تلخ چند نکته مهم وجود دارد.

اول: اگر معتقد به ولایت فقیه و اختیارات ولی فقیه در عصر غیبت هستیم، حکم ولی فقیه تفویض اختیار به ستاد ملی مبارزه با کرونا است و مقام معظم رهبری نیز صراحتاً رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری را لازم الاجرا دانسته اند، پس این قبیل اقدامات به نوعی تقابل با حاکمیت دینی است و قطعاً حجت دینی و شرعی بر آن وجود ندارد و از آن جنبه که وجب وهن دین خواهد بود، حرام شرعی است.

دوم: اگر این به ظاهر معترضان به ولایت فقیه اعتقاد ندارند که عملکرد آنها این موضوع را تأیید می کند، مادامی که در جمهوری اسلامی و کشور ایران زندگی می کنند باید تابع قوانین حاکم بر ایران اسلامی باشند و قانون شکنی جرم است. وقتی که به زیارت حرم سیدالشهدا ع در عراق مشرف می شوید، تابع قوانین کشور عراق هستند مثل این نکات که بازرسی شوید، تلفن همراه را با خود نبرید، از کدام درب وارد شوید، حتی در مواقعی حرم بسته می شود و اجازه ورود ندارید و… با این استدلال نیز حرکات دیشب هیچ توجیهی نداشته و بر دستگاههای امنیتی و انتظامی لازم است با قانون شکنان برخورد کنند.

سوم: اگر به تصمیم ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت معترض هستید که جمع قابل توجهی این تصمیم را یکسویه و با مبانی قابل نقد می دانند، راههای دیگری هم برای پیگیری وجود دارد. به صورت منطقی و عقلایی موضوع از طریق نمایندگان مجلس، علما و مراجع، دفتر رهبر معظم انقلاب و… پیگیری شود و دلایل به صورت منطقی و مستدل عنوان شود. طبیعی است وقتی هزاران شعبه از هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای بزرگ در کشورهنوز فعال هستند و به جای کاهش زمان فعالیت و افزایش تدابیر ایمنی ، حراجستان و فروش ویژه را با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و مجازی تبلیغ می کنند و ساعات فروش خود را نیز اضافه می کنند اعتراضات به جای مردم در این زمینه وجود داشته باشد که امیدواریم مسئولین امر پاسخگوی این موارد نیز باشند.

چهارم: انتظار می رود مسئولین امر در کشور و استانها با رعایت همه شرایط، تصمیمات لازم را اتخاذ و عملیاتی نمایند. تصمیمات کارشناسی نشده و غلط در کنار اطلاع رسانی ضعیف و ناقص می تواند شرایط را از این وضعی که داریم به مراتب بدتر رقم بزند.

پنجم و نکته آخر: نگاهی به تصاویر پخش شده از رسانه های خارجی نظیر رسانه های لندنی و سعودی و … نشان می دهد که در اخبار اعلام شده از کرونا در ایران اسلامی و ترکیه و… اعلام خبر به شیوه مرموز و کثیف با استفاده از تصاویر اماکن مذهبی و حرم ائمه اطهار و مساجد صورت گرفته است. به نوعی به مخاطب القا شود که دلیل شیوع این بیماری اماکن مذهبی هستند ( تکنیک القایی از شگردهای جنگ روانی ). علی الظاهر دشمن روی این تاکتیک های جنگ روانی حساب ویژه ای باز کرده است که انسجام، تبیین و پاسخگویی سریع به این شبهات درزمان اختلال دستگاه های متولی رسانه ای در کشور، توسط نیروهای انقلابی و آتش به اختیار ضروری خواهد بود.

حسین ربیعی، کارشناس رسانه

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار