نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. شهريور 1399 - 8:10   |   کد مطلب: 28948
در روزهایی که به علت شیوع کرونا بیشتر فعالیت ها و کسب و کارها توسط شبکه های اجتماعی و فضای مجازی انجام می شود افزایش سواد رسانه ای بیش از هر نیاز دیگری در سیستم آموزشی خودنمایی می کند که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

به گزارش ملایری‌ها؛ هر ساله با آغاز مهر دانش اموزان با شور و شوق بسیاری خود را برای مقطع تحصیلی بالاتر آماده می کنند.

تردد خانواده ها و دانش آموزان در فروشگاه های لوازم التحریر که امسال به خاطر شروع کرونا به چشم نخورد و به علت نگرانی برای سلامت فرزندان است.

کرونا از دسته مشکلاتی است که به مشکلات دانش آموزان اضافه شده اما اینها باعث تعطیلی آموزش نشد.

در همین زمینه غیر حضوری بودن مشکلاتی برای دانش آموزان مناطق حاشیه نشین به وجود آمد که به اینترنت و گوشی هوشمند دسترسی نداشتند.

اما فضای مجازی و آموزش غیر حضوری نمی تواند تاثیر آنچنان مطلوبی در یادگیری داشته باشد و دانش آموزان مهارتی را که در آموزش حضوری بدست می اورند در این آموزشها به دست نمی آورند.

بنابراین آموزش فضای مجازی تکنیک خا ص مدیریتی نیاز دارد مثل سیستم جریمه و پاداش والدین در آموزش های حضوری چرا که ممکن است با وجود فیلتر شکن ها دانش آموزان به سایت های غیر مجاز بروند و دسترسی به این سایتها راحت باشد بنا براین والدین باید سواد و اطلاعات کافی در این زمینه را داشته باشند تا مدیریت را انجام دهند.

سواد رسانه ای نه تنها برای والدین دانش آموزان و خانواده ها بسیار حایز اهمیت است بلکه معلمان و دبیران نیز باید استفاده از شبکه های اجتماعی و قابلیت های آن را فرا گیرند.

بنابراین برگزاری کلاس های آموزشی سواد رسانه ای یکی از مهمترین نیازهای آموزش و پرورش در این روزهای کرونایی است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار