نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. دى 1400 - 9:10   |   کد مطلب: 30833
از فعالیت دولت سیزدهم که با شعار مردمی و انقلابی بودن سکان هدایت کشور را در دست گرفت چندین ماه گذشته است و مردم همچنان منتظر ایجاد تغییرات در کشور هستند.

یکی از مسائلی که مردم توقع ویژه‌ای از دولت آیت‌الله رئیسی داشته اند استفاده از نیروهای انقلابی در رأس‌های مدیریتی در شهرستان‌های مختلف است.

ملایر به‌عنوان دومین شهر بزرگ استان همدان با ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های مختلف بخصوص کشاورزی و صنعت شناخته می‌شود و مردم توقع دارند که مدیرانی انقلابی امور شهرستان را در دست بگیرند.

فرمانداران به‌عنوان بالاترین رتبه دولتی در هر شهرستان شناخته می‌شوند و پس از مشخص شدن استاندار، انتخابی فردی توانمند و لایق برای شهرستان مطالبه مهم عمومی است.

در دولت تدبیر و امید چندین فرماندار در ملایر حضور داشتند و به‌نوعی بی‌ثباتی در بالاترین مقام دولتی شهرستان دیده می‌شد و با اتمام کار دولت تدبیر و امید و باز شدن روزنه‌های روشن در کشور با روی کار آمدن دولت مردم آیت‌الله رئیسی ثبات در مدیریت شهرستان و انتخاب فردی انقلابی و با توانمندی بالا برای ارتقا و پیشبرد وضعیت شهرستان از اصلی‌ترین خواسته‌های مردمی است.

پس از تودیع قدرت الله ولدی به‌عنوان آخرین فرماندار دولت تدبیر و امید در شهرستان، حسین فارسی به‌عنوان سرپرست فرمانداری ملایر انتخاب شد که با توجه به شعارهای دولت مردمی آیت‌الله رئیسی این انتخاب کمی عجیب بود.

اهالی شهرستان ملایر از استاندار و مسئولین وزارت کشور توقع داشتند تا فردی انتخاب شود که با تفکری جدید و همراه با دولت سیزدهم در شهرستان پیش برنده اهداف انقلاب باشد.

با توجه به روند انتخاب فرماندارانی مردمی در شهرستان‌های همچون تویسرکان و بهار ملایری‌ها نیز مطالبه فردی باسابقه خوش انقلابی و توانمند برای سمت فرمانداری ملایر را دارند.

یدک کشیدن عنوان سرپرستی برای سمت فرماندار شایسته شهرستان ویژه ملایر نبوده و کم‌ترین توقع تعیین تکلیف سریع‌تر این سمت در شهرستان است.

هرچند عنوان می‌شود که سرپرستی تفاوتی با عنوان فرمانداری ندارد اما بسیاری داشتن عنوان سرپرستی را نشان از موقت بودن می‌دانند و پیشبرد امور به انتخاب فرماندار گره‌زده می‌شود.

در ماه‌های اخیر از اسامی مختلفی برای سمت فرمانداری ملایر نام‌برده می‌شود و همین نامشخص بودن وضعیت آفت بزرگی درحرکت قطار دولت سیزدهم است.

با توجه به شرایط خاص کنونی کشور بخصوص در شرایط اقتصادی مبهم بودن وضعیت فرماندار می‌تواند آسیب‌های زیادی را به همراه داشته باشد و با توجه به نقش و جایگاه مهم شهرستان ملایر از استاندار درخواست شده که وضعیت ملایر هر چه سریع‌تر مشخص‌شده و فردی توانمند، انقلابی و باروحیه کار جهادی برای ملایر انتخاب شود.

نباید این نکته نیز فراموش شود تا وضعیت فرماندار شهرستان مشخص نشده نمی‌توان انتظار است که مدیران سایر ادارات نیز تغییر کنند و ملایر در حال حاضر به‌نوعی در بلاتکلیفی به سر می‌برد امید است هر چه سریع‌تر وضعیت فرمانداری ملایر مشخص‌شده تا مردم بتوانند اولین شعار دولت سیزدهم که همان تغییر است را به‌خوبی حس کنند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار