نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. بهمن 1400 - 10:17   |   کد مطلب: 30875
ملایر شهرستان ویژه ای است که باید ویژه دیده شود و بیش از 60 روز است که شهرستان به صورت سرپرستی اداره می‌شود هر چند که تاکنون بدون حاشیه فعالیت خود را انجام داده است و مردم امیدوار هستند هر چه زودتر فرمانداری کاربلد بر مسند آن تکیه بزند و ملایر را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد

پس از انتخاب استاندار همدان همه منتظر تغییرات مدیران و فرمانداران بودند و ببینند نماینده عالی دولت در استان همدان چه تغیراتی در حوزه مدیریتی خود انجام می‌دهد، از طرفی مردم انتظار داشتند مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب، جوانان متدین و انقلابی برای در دست گرفتن سکان اجرایی کشور ورود پیدا کنند، اما شاهد هستیم که در برخی عزل و نصب‌ها قبل از آن که تجربه و تخصص اولویت داشته باشد مسایل حزبی، جناحی و زدوبندهای پشت پرده اولویت دارد و هر کس لابی قویتری داشته باشد در کسب کرسی مدیریتی استان موفق‌تر است که این انتصابات در استان حواشی فراوانی را به همراه داشته، و امیدواریم قبل از آنکه دیر شود فکری برای آن شود.

فرمانداری ویژه ملایر از چهارم آذرماه  به صورت سرپرستی اداره می‌شود که متأسفانه اختیارات لازم برای انجام یک سری اقدامات را ندارد و این بزرگترین ضربه را به شهرستان ملایر می‌زند. لذا هر چه سریعتر باید وضعیت فرمانداری ملایر مشخص شود و فردی باتجربه و از بدنه وزرات کشور برای این سمت انتخاب شود.

مهمترین ویژگی که یک فرماندار باید داشته باشد آشنایی کامل به تمام مسائل شهری است و تمام پهنه جغرافیایی شهرستان را بشناسد، اطلاعات کافی از تمام مسائل شهری و روستاهای اطراف شهرستان را داشته و مناطق را مانند کف دست بشناسد.

انتخاب معاونین قوی خود یکی دیگر از آیتم‌هایی است که فرماندار ویزه ملایر باید آن را با وسواس بیشتر انتخاب کند تا بتواند موفق شود. در غیر این صورت هیچ انتظاری برای موفقیت نباید داشته باشد.

پس از تودیع آقای مهندس ولدی که به صورت ناگهانی و بدون حضور خبرنگاران صورت گرفت، معاون سیاسی اجتماعی با حفظ سمت به عنوان سرپرست فرمانداری ویژه ملایر انتخاب شد.

پس از معرفی فارسی انتظار می رفت در سریعترین زمان ممکن فرماندار ویژه ملایر انتخاب و معرفی شود و ابتدا خبرهایی به گوش رسید که احتمالاً یکی از نظامیان بازنشسته خوشنام به عنوان فرماندار معرفی شود اما این اتفاق نیفتاد.

 پس آن نام‌های دیگری در فضای مجازی مطرح شد که گزینه خوبی برای فرمانداری ویژه ملایر نبودند و در گذشته امتحان خود را پس دادند. اما متأسفانه شاهد بودیم که برخی افراد به ظاهر دلسوز که بیشتر به دنبال منافع شخصی خود بوده با هوچی‌گری در فضای مجازی و نام بردن از برخی افراد به عنوان گزینه‌های احتمالی و ایجاد جو روانی سعی دارند که از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

البته این افراد در سنوات گذشته و در جریان انتخابات هم اقدام به ساخت اینگونه لیست‌ها و معرفی افراد کردند اما این را بدانند، حنای‌شان دیگر رنگی ندارد و بهتر است دست از این جوسازی‌ها برداشته، تا بیشتر از این رسوا نشده‌اند.

هر عقل سلیمی این را می‌داند که فرماندار باید ویژگی‌های منحصر به فرد داشته باشد در ابتدا باید جایگاه فرماندار و فرمانداری را بداند، کسی باید در جایگاه فرمانداری تکیه بزند که اشرافیت کامل به امور شهرستان داشته باشد. کسی که قصد دارد این سمت مهم را قبول کند باید بداند در چه جایگاهی قرار می‌گیرد و چه کاری باید انجام دهد، فرماندار نماینده عالی دولت در شهرستان است و مسئولیت بسیار مهمی را بر عهده دارد. انتخاب یک فرماندار مخصوصاً برای شهرستانی مانند ملایر  که شرایط خاص خود را دارد بسیار مهم است و نباید چشم‌ بسته و بدون هیچگونه تجربه‌ای اختیارات یک شهر را در دست ان قرار داد و یک شهرستان مورد آزمون و خطا قرار بگیرد.

شهرستان ملایر با داشتن 300 هزار نفر جمعیت و دو نشان جهانی انگور و مبلمان منبت جایگاه ویژه‌ای دراستان و کشور دارد همچنین به عنوان شهر فرهنگی استان مطرح است لذا تشکیل گروه‌های تخصصی اشتغال و فرهنگی و ... با توجه به زیرساخت‌های موجود مهمترین برنامه وی باید باشد.

همه ما با کلام امیر در نهج‌البلاغه آشنا هستیم و بارها در نامه‌ها و خطابه‌هایی که انجام داده، برای همه مسئولین و فرمانداران خود به داشتن علم و تجربه در کار فرمانروایی و مدیریت بارها گوشزد کرده و عنوان داشت که در سمت خود به عدالت با مردم برخورد کنید.

آقای استاندار! ملایر شهرستان ویژه است باید ویژه دیده شود نزدیک به 60 روز است که شهرستان به صورت سرپرستی اداره می‌شود هر چند که تاکنون بدون حاشیه فعالیت خود را انجام داده است و مردم امیدوار هستند هر چه زودتر فرمانداری کاربلد بر مسند آن تکیه بزند و ملایر را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.

 

آقای استاندار! مردم ملایر با شرکت در انتخابات و انتخاب آقای رییسی به عنوان رییس جمهور، به دولت سید مظلومان امید دارند و اگر نتوانید به خوبی پاسخ مردم را در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان بدهید و اقدامی نکنید باعث ناامیدی و سرشکستگی مردم می‌شوید؛ امیدواریم که انتخاب شما بر اساس تخصص و تجربه باشد نه به خاطر مسائل جناحی و حزبی که اگر این‌گونه باشد مدیون خون شهدا و مردم ملایر هستید و باید پاسخگو باشید؛ از طرفی فرمانداران خود را ملزم کنید که به مردم پاسخگو باشند و اقدامات دولت محترم را از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم برسانند و این خواسته رهبر معظم انقلاب نیز هست که بارها در جمع مسئولان به این موضوع اشاره کردند که مسئولان باید خدمات نظام را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

یک کلام ختم کلام آقای استاندار، فرماندار و نمایندگان و مدیران شما تحت هر شرایطی باید به مردم پاسخگو باشید و مردم در جریان فعالیت‌های شما قرار بگیرند، این مردم ارادت و برادری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت کرده و دین خود را ادا نمودند، حال نوبت شماست نگذارید این مردم ناامید شوند.

مجتبی طاهری

دیدگاه شما

آخرین اخبار