نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. بهمن 1400 - 11:37   |   کد مطلب: 30895
یادداشت/مجتبی طاهری
یارکشی سیاسی
آقایان مسئول گاهی خیلی زود دیر می‌شود، ملاک و هدف شما برای انتصاب افراد برای گرفتن پست‌های مدیریتی چیست و بر چه اساسی پیگیر آن هستید اگر تجربه و تخصص مدنظر است چرا این مدیران جرأت روبرو شدن با خبرنگاران و دفاع از خود نیستند، اگر هم پای مسائل جناحی و حزبی در میان است پس بدا به حال شهرستان ویژه استان همدان و شهر جهانی ملایر

متأسفانه در کشور ما رابطه جای ضابطه را گرفته است و در چند سال  اخیر این موضوع بیشتر به چشم آمده است و افرادی که تجربه و صلاحیت لازم برای تصدی پست‌های مدیریتی ندارند اما به خاطر استفاده از رانت و لابی‌های پشت صحنه به این مهم دست یافتند و برای نگهداری آن حاضر به انجام هر کاری هستند، و تجربه ثابت کرده است با ادامه این روند افزایش فساد و عدم پیشرفت در کار مشاهده می‌شود.

شهرستان ملایر هم متأسفانه درگیر جناح بازی و تقسیم‌بندی پست‌های مدیریتی شهرستان بین نمایندگان محترم شده و از  این قاعده امرمستثنی نبوده است و شاهد برخی تودیع معارفه‌ها در سطح ادارات به صورت ضربتی و بدون حضور خبرنگاران هستیم که حرف و حدیث‌های فراوانی به همراه دارد، چگونه یک جوان بدون تجربه مدیریتی برای پست مهم معرفی ‌می‌شود، متأسفانه شایسته‌سالاری در ادارات ما رنگ باخته و جای خود را به لابی‌گری داده است.

نمایندگان عزیز وظیفه اصلی شما تصویب قانون و نظارت بر نحوه انجام آن است نه انتصاب مدیران و یارکشی برای آینده، با این اقداماتی که شما انجام داده‌اید ببینید چه بر سر شهر جهانی آمده است که درجا و در رکود باقی مانده است و هیچ حرکت مثبتی در شهرستان دیده نمی‌شود.

آقایان مسئول گاهی خیلی زود دیر می‌شود، ملاک و هدف شما برای انتصاب افراد برای گرفتن پست‌های مدیریتی چیست و بر چه اساسی پیگیر آن هستید اگر تجربه و تخصص مدنظر است چرا این مدیران جرأت روبرو شدن با خبرنگاران و دفاع از خود نیستند، اگر هم پای مسائل جناحی و حزبی در میان است پس بدا به حال شهرستان ویژه استان همدان و شهر جهانی ملایر!

بیش از یگ سال از حضور شما نمایندگان عزیز در مجلس شورای اسلامی می‌گذرد و بارها از شما خواسته شده که نشستی را با خبرنگاران در راستای ارائه گزارش و دفاع از عملکرد خود داشته باشید اما از پاسخ به خبرنگاران طفره رفتید به جز در برخی موارد که با خبرگاران هم‌سو خود نشست‌هایی داشتید چیز خاصی از شما دیده نشده است.

باید دانست که زیرساخت‌های لازم برای ایجاد اشتغال در شهرستان ملایر وجود دارد اما فقط اندکی مدیریت و حمایت ارگان‌ها را نیاز است و به جرأت می‌توان گفت که شهرستان ملایر مشکلی از بابت اشتغال نخواهد داشت و این برای شهرستان ویژه ملایر ضعف بزرگی است که نمایندگان به جای پرداختن به امور مهم شهرستان و رسیدگی به آن به خصوص در حوزه اشتغال، بیشتر به حواشی و مواردی که در حیطه کاری آنها نیست می‌پردازند و بارها در نشست‌های مختلف از عدم دخالت در عزل و نصب‌ها می‌گویند، اما در عمل چیز دیگر می‌بینیم و اکثر افرادی که در ستادهای انتخاباتی آنان مشغول فعالیت بودند به عنوان بخشدار و رییس ادارات و ... انتخاب می‌شوند.

بر زمین زدن کلنگ آغاز عملیات اجرایی یک پروژه و ناتمام ماندن آن یکی دیگر از ضعف‌ها است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت چرا که برای بازدید یک وزیر یا معاون وزیر از پروژه‌ها یا کلنگ‌زنی‌ها هزینه‌های گزافی می‌شود و این پول از بیت‌المال پرداخت می‌شود اما نیمه‌کاره رها می‌شود، اگر از لحاظ اعتبارات مشکل داریم چه ضرورتی دارد که اقدام به انجام چنین پروژه‌های تبلیغاتی شود و اگر هم اعتبارات وجود دارد و کارشناسی شده است، پس پول و اعتبارات آن کجاست؟ لذا نمایندگان وظیفه دارند این موارد را پیگیری و از روند اجرای آن به مردم گزارش دهند.

پایان سخن اینکه آقای استاندار، فرماندار و نمایندگان و مدیران شما تحت هر شرایطی باید به مردم پاسخگو باشید و مردم در جریان فعالیت‌های شما قرار بگیرند، هگاه نیاز بوده مردم ارادت و برادری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت کرده و دین خود را ادا نمودند، حال که نوبت شماست . فرصتی در ختیار شماست نگذارید مردم ناامید شوند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار