نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. آذر 1401 - 21:04   |   کد مطلب: 31578
اخیراً مطلبی بدون مشخص بودن نام نویسنده در وبسایت یک هفته‌نامه غیرفعال و بدون خبرنگار در ملایر و به ظاهر در لباس خیرخواهی و دلسوزی برای اصحاب رسانه ملایر خطاب به فرماندار ویژه شهرستان منتشر شده که سبب برداشت‌های متفاوت و بعضا غلطی در فضای سیاسی شهرستان شده است.

 

اخیراً مطلبی بدون مشخص بودن نام نویسنده در وبسایت یک هفته‌نامه غیرفعال و بدون خبرنگار در ملایر و به ظاهر در لباس خیرخواهی و دلسوزی برای اصحاب رسانه ملایر خطاب به فرماندار ویژه شهرستان منتشر شده که سبب برداشت‌های متفاوت و بعضا غلطی در فضای سیاسی شهرستان گردیده است، لذا به حکم اخلاق و به‌منظور شفاف‌سازی لازم دانستم به مواردی اشاره کنم:

۱- اصحاب رسانه شهرستان ملایر همواره تلاش دارند با وحدت، همدلی، آگاهی و به دور از حاشيه‌سازی‌های مضر، مسائل شهرستان را بررسی کرده و ضمن حمایت از مدیران موفق، در موارد لزوم از نگارش نقدهای منصفانه و مشفقانه و بعضا تند کوتاهی نکنند که نقدهای منتشر شده در رسانه‌های شهرستان خود بیانگر این مدعاست.

۲- تمامی مدیران رسانه‌های مختلف مکتوب و برخط در روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فعال در ملایر با همراهی نمایندگی خانه مطبوعات به عنوان تنها تشکل صنفی رسمی در این زمینه، در صورت لزوم، توانايی پيگيری مطالبات خود را داشته و اجازه نمی‌دهند احدی از مسئولین به جایگاه رفیع رسانه و خبرنگاران خدشه وارد کند، لذا نیازی به قیّم و دایه دلسوزتر از مادر ندارند. جالب است که با یک جستجوی ساده نام ملایر در قسمت جستجوی وبسایت مذکور تنها دو خبر یافت می شود که نام ملایر در آن آمده است!!!.

۳- اینکه نگارنده‌ی مطلب عنوان شده از برخوردهای دور از شأن با اصحاب رسانه توسط فرماندار یاد کرده به حکم اخلاق تکذیب می‌شود. فرماندار ملایر در نخستین روزهای پس از انتصاب نشستی صمیمی با تمامی اصحاب رسانه ملایر برگزار کرد و در طول این مدت نیز هیچگونه بی‌توجهی و یا بی‌احترامی نسبت به رسانه‌ها نداشته و در مواردی نیز حمایت‌هایی از خبرنگاران ملایر در مشکلات داشته است.

۴- صداوسیما یک نهاد حاکمیتی بوده که از بودجه عمومی ارتزاق می‌کند و اتفاقا باید فرماندار شهرستان سهم ملایر از آنتن شبکه استانی را مطالبه کند. کسی که نقد و مطالبه فرماندار ویژه شهرستان از صداوسیمای مرکز استان را "تاختن با شدت به صداوسیما" تلقی می‌کند حتما مغرضانه قلم می‌زند و یا از حاشیه‌سازی در شهرستان بهره‌ای می‌برد و سؤال این است پس چه کسی باید پيگير خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم شهرستان از مرکز استان باشد؟ چراکه دفاع از حقوق شهرستان از وظایف ذاتی فرماندار است.

۵- انتظار می‌رود دوستان و همکاران عزیز رسانه‌ای فعال در خارج از ملایر بدون اطلاع موضع‌گیری‌هایی نداشته باشند که سبب ایجاد حواشی در شهرستان شود و قطعا باید در این دوران حساس، با وفاق، صمیمیت و همدلی، زمينه وحدت بیش از پیش و خدمت صادقانه به مردم قدرشناس فراهم شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار