نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. اسفند 1401 - 11:42   |   کد مطلب: 32118
پس از حوادث تلخ چند روز اخیر شهرستان بهار، بانی و باعث اصلی این ماجرا، مدعی و طلبکار وارد شده و با بیانیه‌ای رسانه‌ای، تند و پر از توهین و مغالطه، تلاش کرده تا با متهم کردن دیگران، از این آب گل آلود ماهی بگیرد.

پس از حوادث تلخ چند روز اخیر شهرستان بهار، بانی و باعث اصلی این ماجرا، مدعی و طلبکار وارد شده و با بیانیه‌ای رسانه‌ای، تند و پر از توهین و مغالطه، تلاش کرده تا با متهم کردن دیگران، از این آب گل آلود ماهی بگیرد.

هرچند این موارد در کل، ارزش پاسخگویی ندارد و آقای نماینده به نوعی تصور کرده که در کوران رقابت انتخاباتی است. ولی بنا به وظیفه برای اینکه مجددا در جنگ روایت‌ها، جای متهم و شاکی تغییر نکند، این موارد را ذکر می‌کنیم.

آقای نماینده! در حالی دم از اخلاق و قربانی شدن اخلاق زدید که نگاهی کوتاه به سخنرانی های انتخاباتی شما در ایام تبلیغات میان دوره ای، به خوبی نشان می‌دهد که چقدر به اخلاق پایبند بودید.

مراجعه ریش سفیدان و بزرگان شهرستان بهار برای یک مطالبه قانونی، شرعی و اخلاقی را به ناحق غیرقانونی خواندید؛ با کدام مبانی قانون این اتهام را زدید؟ از منظر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب، مردم ولی نعمت هستند. حال که یک مطالبه مردمی برای مسدود کردن یک اقدام غیرقانونی( مداخله در انتصابات ) از شما صورت گرفته، شد تجمع غیرقانونی؟!

جناب آقای نماینده! در بیانیه بلند بالایتان، تاکید داشته‌اید که در انتخاب و انتصاب آقایان نباتی و فیض‌اللهی نقشی نداشته‌اید. در این خصوص ممکن است بخشی از ادعایی که کردید، درست باشد، ولی قطعا برای انتخاب نشدن فرماندار فعلی و فرماندار کبودرآهنگ تلاش گسترده ای کردید.

بر اساس آنچه شواهد می‌گوید و البته در بیانیه خود رد نکردید، تلاش وسیعی کردید تا این جابجایی انجام شود و با فشار بر وزارت کشور و شاید هم معامله با استاندار، یک فرماندار جوان و جهادی را برکنار کنید.

شاید بهتر بود به مردم توضیح می دادید در ماجرای انتصاب مسلم غلامی فرماندار کبودرآهنگ چه رفتاری داشتید. چرا جلسه معارفه ایشان چند روز به تاخیر افتاد و غیره!

حرف مردم را نفهمیدید و با ادبیاتی دون شآن خود، تلاش کردید با فرافکنی و تهمت و به نوعی خود را مبری جلوه داده و مطالبه را به حاشیه ببرید.

حرف مردم روشن بود، هم برای شما و هم برای استاندار!

جابجایی مدیران حق مسلم مدیر ارشد استان است. هیچ کس هم به این حق اعتراضی ندارد ولی فشار بر وزارت کشور و دخالت در انتصابات و عزل و نصب ها هم خلاف قانون است، هم خلاف نص صریح رهبری است و هم خلاف عقل.

مردم به این بخش اعتراض دارند؛ اعتراضی به حق و قانونی.

اینکه چه کسی برای انتخابات مجلس کاندیدا می شود، تغییر صورت مسئله است!

فردا روزی ممکن است هر کسی بر اساس تشخیص یا مطالبه مردم در عرصه انتخابات وارد شود، ولی الان در این جایگاه با این ادبیات، متهم کردن دیگران عین بی اخلاقی است.

در ضمن آقای طلایی نیک نیز ادعای معرفی جناب فیض اللهی را رد و تنها اشاره کردند که وی را پس از استعلام  تایید کرده‌اند، همانطور که آقای نباتی را تایید کردند. ضمنا ایشان اشاره کردند که تاکید بر ادامه فرمانداری فعلی داشته اند.

در خصوص سوال از وزیر کشور نوشتید که حق مسلم نمایندگان است. حرف درستی است که اراده غلط از آن شده است.

سوال و نظارت و استیضاح و تحقیق و تفحص و… ابزار نمایندگان است برای حصول اطمینان از اجرای قانون، نه ابزاری برای معامله و پیش راندن خواسته ها و مطالبات.

در این فقره هم کاش در خصوص سوال مطرح شده از وزیر کشور در ماجرای مرگ مهسا امینی که با افتخار در همان ساعات اولیه در سامانه مجلس ثبت کرده و بعد در سکوهای مکمل خود بارگزاری کردید و یکی دو روز بعد بی سر و صدا حذف کردید، هم توضیح دهید!

شاید برای مردم مومن انقلابی مهم باشد که بدانند نماینده آنها در موضوع مرگ مهسا امینی، در زمین چه کسی بازی کرده است؟!

نکته آخر هم اینکه، توصیه می‌کنیم در آستانه ماه مبارک رمضان، کمی هم به فکر خودسازی باشید. مناصب متصل به قدرت، دائمی نیستند، بدون تردید وسیله امتحان هستند.

بدون شک همه ما در این عرصه مورد آزمون قرار می گیریم، پس تلاش کنیم تا شرمنده خدا و مردم و شهدا قرار نگیریم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار