نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. آذر 1402 - 8:21   |   کد مطلب: 33036

 چهارم آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ روزی که در تاریخ شهرستان ملایر هیچگاه به فراموشی سپرده نمی‌شود، روزی که گلوله اغتشاشگران به سینه یکی از مدافعین امنیت شهرستان ملایر نشست.

 در روز چهارم آبان‌ماه و پس از گذر از چهل روز التهاب در کشور به‌واسطه اقدامات رسانه‌ای دشمنان آن هم به‌واسطه درگذشت یک دختر، بهانه برای اغتشاش در ایران به دست آوردند.

 چهل روز کشور در التهاب قرار داشت و انواع جنایت‌ها در گوشه‌گوشه ایران اسلامی با حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم دشمنان خارجی و برخی فریب‌خوردگان در داخل کشور انجام شد.

 در روزی که همه حواس به حادثه تروریستی شاه‌چراغ و به خاک و خون کشیدن زوار حرم احمد ابن موسی علیه‌السلام بود در گوشه از شهر ملایر عده‌ای اخلالگر نظم عمومی به سلاح‌های گرم و سرد قصد آشوب در شهر را داشتند که با حضور به‌موقع نیروهای امنیتی آنها موفق به رسیدن به هدفشان نشدند.

 مدافعان ایران اسلامی با خونشان از کشور محافظت می‌کنند که مسئله‌ای است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران بارهاوبارها به اثبات رسیده است و در روز ۴ آبان نیز باز در شهر ملایر شاهد این امر بودیم.

 شهید علی نظری پاسدار جان‌برکف ملایری در این روز اجازه رسیدن اراذل‌واوباش به هدفشان را با فداکردن جان خود نداد و برای شهر ملایر امنیت‌آفرین شد.

 

 این شهید والامقام جان خود را فدا کرد تا گلوله اغتشاشگران بر سینه شهروندان ملایری ننشیند و در امنیت کامل مسیر زندگی خود را ادامه دهند.

 

 از روزی که پاسدار مهندس علی نظری به شهادت رسید و پس از دستگیری متهمین و قاتلان این شهید، اقشار مختلف مردم ملایر مطالبه برخورد قاطعانه قوه قضاییه با مسببان و مخلان امنیت عمومی را داشتند.

 

 یک سال با کش‌وقوس‌های فراوان گذشت و خبری از برخورد با عاملان شهادت شهید علی نظری نبود تا اینکه مطالبات مردمی و مسئولین مردم در آستانه نخستین سالگرد شهادت شهید علی نظری افزایش یافت.

 از امام‌جمعه سابق ملایر گرفته تا فرماندار و امام‌جمعه ملایر همه یک مطالبه داشتند آن هم برخورد قاطعانه با قاتلان شهید نظری.

 

 با سخنرانی فرمانده سپاه ملایر در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه در ۲۸ مهرماه ابعاد مختلفی از وضعیت پرونده شهید نظری رسانه‌ای شد که باعث ایجاد موج شدید و انتقادی نسبت به قوه قضائیه در رسانه‌های مختلف شد و مطالبات انجمن‌ها و بسیج دانشجویی سطح استان آغاز شد.

 مطالبه‌گری مردم و مسئولین مختلف ملایری در نخستین سالگرد شهید نظری نیز ادامه داشت تا اینکه سرانجام خبر تأیید حکم اعدام قاتل شهید علی نظری در رسانه‌های مختلف منتشر شد.

 بالاخره در روزهای نخست آذر سال ۱۴۰۲ و پس از گذشت نزدیک به ۱۳ ماه از شهادت شهید علی نظری در خیابان‌های شهر ملایر حکم اعدام قاتل این شهید اجرایی شد تا مطالبه بزرگ مردم ملایر محقق شود.

 شهید علی نظری از جوانان دهه شصت بود که هر چند جنگ و دروان دفاع مقدس را حس نکرده بود؛ اما در این مکتب امام و شهدا تربیت شد و بزرگ شده بود و راه دفاع از اسلام را با پوشیدن لباس سبز پاسداری انتخاب کرده بود.

 تمام همکاران و دوستان این شهید اخلاق نیکو و وظیفه‌شناسی را از ویژگی‌های برجسته اخلاقی این شهید والامقام عنوان کرده‌اند.

 شهید علی نظری راه روشن شهدا را برای زندگی خود انتخاب کرد تا به‌عنوان ستاره روشنگر شهدای ملایر نمایانگر همه در راه انقلاب باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار