نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. بهمن 1402 - 10:33   |   کد مطلب: 33145
بلوار خلیج فارس شهر جوکار همواره به دلیل حجم بالای تردد خودرو سهم بالایی از سوانح رانندگی درون شهری را به خود اختصاص داده است که تجهیز روشنایی کامل بلوار خلیج فارس از ضروریات است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛  شهر جوکار شهری متشکل از دو روستای جوکار و عباس‌آباد به علت قرار گرفتن در کریدور ملایر به همدان و ملایر به تویسرکان و بالعکس، در سال ۱۳۷۵ همزمان به شهر و مرکز بخش تبدیل و در حال حاضر نیز این شهر دارای جمعیتی بالغ بر بیش از۲ هزار نفر می‌باشد.
اما با توجه به اینکه این شهر در محور مواصلاتی ۳ شهرستان قرار گرفته، روشنایی شبانه بلوار خلیج فارس به عنوان پر ترددترین معبر این شهر نقش مهمی در کاهش سوانح رانندگی بویژه در فصل پاییز و زمستان را دارد.

بلوار خلیج فارس شهر جوکار همواره به دلیل حجم بالای تردد خودرو سهم بالایی از سوانح رانندگی درون شهری را به خود اختصاص داده است که با تجهیز روشنایی کامل بلوار خلیج فارس و نصب برخی علائم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی از قبیل: تابلو سرعت‌گیر، رنگ‌آمیزی سرعت‌گیرهای موجود در بلوار و خط کشی برای تردد شهروندان و .... می‌تواند نقش بسزایی در کاهش سوانح رانندگی ایفا نماید.

 اخیرا طی سفر شبانه‌ای که بهمراه همکاران رسانه‌ای استان به سمت شهرستان ملایر داشتیم با خاموشی کامل در انتهای بلوار مواجه شدیم که این خاموشی بویژه در فصل پاییز و زمستان با بارش باران و برف زیاد خود را نمایان می‌کند و از سوی دیگر به علت حجم بالای تردد توسط هموطنانی که تابحال از این مسیر تردد نداشته و هر لحظه احتمال وقوع حادثه دور از انتظار نیست، می‌طلبد با همکاری متولیان امر اعم از ادارات برق، شهرداری و راهداری در اسرع وقت برای مرتفع نمودن آن اقدام نمایند.

 تجهیز شبکه برق برای تأمین روشنایی شبانه بلوار به عنوان معبر مهم درون شهری بسیار مهم و ضروری است که خاموش کردن این سامانه روشنایی در شب‌ها به دلیل کاهش و محدود کردن دید راننده، احتمال خطا و بروز سوانح رانندگی را افزایش می‌دهد لذا اجرای طرح خاموشی شبانه در این معبر می تواند تبعات جانی و مالی زیادی را به دنبال داشته باشد.

احسان غفاری

دیدگاه شما

آخرین اخبار