نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. خرداد 1394 - 16:52   |   کد مطلب: 15580
اولین نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی نقاشی و طراحی هنرمندان ملایری با حضور مسئولان، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، اولین نمایشگاه  گروهی هنرهای تجسمی نقاشی و طراحی هنرمندان ملایری  با حضور مسئولان، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر افتتاح شد.
 

رضا براتی زاده در آیین افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت این نمایشگاه با حضور 25 هنرمند ملایری در قالب 150 اثر افتتاح می‌شود.
 

وی با اشاره به مکان برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: مکان این نمایشگاه توسط خانم دکتر مرضیه موسوی در اختیار هنرمندان قرار داده‌شده و نمایشگاه‌های هنری در این مکان برگزار می‌شود.
 

سرپرست اداره ارشاد ملایر با اشاره به مدت‌زمان برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: این نمایشگاه به مدت دو روز در خیابان شهید حسین طلوعی ملایر میزبان بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.
 

محمدقاسم عبدلی نیز در این آیین اظهار کرد: هنر آمیخته با پاکی و صداقت بوده و هنرمندان به زیبایی هر چه بیشتر این پاکی و صداقت را می‌توانند به تصویر بکشند.
 

وی افزود: در نمادهای هنر علی‌الخصوص عکاسی و نقاشی ما هیچ‌گاه روی ناپاکی را نمی‌بینیم و اگر زشتی‌ها در نقاشی به تصویر کشیده شده باشند برای عبرت گیری و جلوگیری از ترویج بدی است.
 

معاون سیسی فرماندار ملایر نقاشی را کاری حسی و دلی دانست و بیان کرد: کار نقاش کار ذهن و دل است و نقاش تا می‌تواند باید سعی در پاک نگه‌داشتن نقاشی خود داشته باشد.
 

وی با اشاره به مشکلات و گلایه‌های هنرمندان در ملایر عنوان کرد: یکی از وظایف ما پاسداری از هنر و کمک به هنرمندان است و هنرمندان می‌توانند با تشکیل  گروه‌های هنری از حمایت بی‌شری برخوردار باشند.
 

عبدلی با تأکید بر برگزاری نمایشگاه‌های هنری بیشتر در سطح شهر عنوان کرد: فصل تابستان با توجه به تعطیلی مدارس یک موقعیت مناسب برای تشکیل نمایشگاه‌ها در سطح مدارس است.
 

وی افزود: هنرمندان می‌توانند به‌تناسب هر فصل و موقعیت نمایشگاه‌های مناسبتی متفاوت همچون دهه فجر، ماه رمضان، نوروز و اعیاد مختلف برگزار کنند.
 

 

دیدگاه شما