فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

25. اسفند 1394 - 10:30   |   کد مطلب: 18513
شهرستان ملایر با قدمت تاریخی چند هزار ساله دارای آثار طبیعی و تاریخی بی نظیری بوده که مکانی مناسب برای مسافرت و تعطیلات نوروز است.

به گزارش ملایری‌ها؛ با فرا رسیدن ایام نوروز مسافرت های نوروزی آغاز شده و بسیاری از مردم به دنبال محل هایی بی نظیر برای مسافرت و استراحت می گردند.

شهرستان ملایر با قدمت تاریخی چند هزار ساله دارای آثار طبیعی و تاریخی بی نظیری بوده که مکانی مناسب برای مسافرت و تعطیلات نوروز است.

مَلایر شهری در غرب ایران است. این شهر مرکز شهرستان ملایر و در جنوب شرقی استان همدان واقع شده است. ملایر از ترکیب دو واژه «مال» و «آیر» تشکیل شده که به معنی سرزمین آتش یا سرزمین آریایی‌ها است. قدمت سکونت در محل کنونی ملایر به تمدن ایلام بازمی‌گردد. پس از ایلامی‌ها، مادها در ملایر ساکن شدند. مردم ملایر به زبان فارسی و گویش ملایری تکلم می‌کنند. شهرداری ملایر در سال ۱۳۱۷ تأسیس و این شهرداری هم اکنون دو منطقه دارد. فرمانداری ویژه شهرستان ملایر در این شهر قرار دارد.
ملایر دارای ۳ میلیون و ۱۱۴ هزار متر مربع پارک است که شامل ۴۰ پارک شهری، ۴ پارک جنگی و یک پارک قدیمی به نام پارک سیفیه است. سرانه فضای سبز در ملایر بیش از ۱۹ متر مربع است. از جمله آثار دیدنی در ملایر می‌توان به شهر زیرزمینی دوره اشکانیان، پروژه مینی ورد، بام ملایر و دریاچه کوثر اشاره کرد.
ملایر دارای طبیعت معتدل کوهستانی با زمستان‌های سرد و پر برف و تابستان‌های معتدل است. وجود روستاها و زمین‌های وسیع کشاورزی و باغ‌های حاصل خیز انگور و فاصله کمتر از ۱۵۰ کیلومتر با سه مرکز استان‌ و قرارگیری بر سر راه‌های مواصلاتی اصلی، همچنین گستردگی صعنت مبلمان و منبت در توسعه ملایر مؤثر بوده‌اند.

بوستان سیفیه،موزه لطفعلیان، بام ملایر، پارک ملل، دریاچه کوثر، تپه باستانی نوشیجان، یخچال میرفتاح، عمارت مصدقی و تپه گوراب از جمله مکان های توریستی در شهر ملایر است.

در این گزارش با ما سفری کنید به مجموعه تفریحی دریاچه کوثر که یک دریاچه مصنوعی در ابتدای ورودی شهر ملایر و محلی مناسب برای استراحت است.

پارک کوثر با مرکزیت یک دریاچه اکنون یکی از مکان های تفریحی بزرگ شهر ملایر است و با توجه به اقدامات انجام گرفته به یک مکان عالی برای استراحت نوروز تبدیل شده است.

وجود فضای سبز عالی، آلاچیق های متعدد و دسترسی آسان این مکان را به یکی از بهترین استراحتگاه های نوروزی تبدیل کرده است.

وجود مسجد، شهربازی، فضای سبز و دریاچه مرکزی این مکان را به محلی مناسب تبدیل کرده است.

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار