نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. تير 1400 - 22:54   |   کد مطلب: 29785
به مناسبت هفته ازدواج مراسم عقد زوج‌های جوان و اهدای جهیزیه به نوعروسان در دفتر امام‌جمعه ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ به مناسبت هفته ازدواج مراسم عقد زوج‌های جوان و اهدای جهیزیه به نوعروسان شامگاه سه‌شنبه در دفتر امام‌جمعه ملایر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسمین محمدباقر برقراری امام‌جمعه ملایر در این آیین با اشاره زندگی حضرت علی علیه‌السلام با حضرت زهرا سلام‌الله‌علیه اظهار کرد: ازدواج این دو معصوم آسمانی بود و برای آن آیه‌ای از طرف خداوند به پیامبر نازل شد.

وی بابیان اینکه ازدواج و زندگی امیرالمومنین علی علیه‌السلام و حضرت فاطمه سلاام الله علیها سرشار از درس های بزرگ برای کانون خانواده است تصریح کرد: محبت نقشی اساسی در حفظ کانون خانواد دارد.

امام‌جمعه ملایر با اشاره به لزوم افزایش جایگاه محبت در بین اعضای خانواده تاکید کرد: حفظ حرمت پدر و مادر از موارد مهم دیگر در حفظ کانون خانواده است.

وی به آفات موجود در زندگی اشاره کرد و گفت: چشم و هم چشمی از مهمترین آفاتی است که توجه به آن می تواند باعث از بین رفتن خانواده شود.

حجت‌الاسلام برقراری افزود: اگر در زندگی چشم هم چشمی باشد انسان هیچ گاه قانع نمی شود و آرامش در خانواده از بین می رود که این امر می تواند باعث از تخریب جایگاه این نهاد مقدس شود.

وی با تاکید به قناعت در بین زوج‌های جوان عنوان کرد: برای حفظ خانواده از خداوند محبت، تلاش و بندگی را بخواهین چرا که این سه امر به حفظ جایگاه خانواده کمک می کند.

امام‌جمعه ملایر تاکید کرد: زوج‌های جوان تا می توانند ارتباط خود را با خدا قوی کنند و به نماز اول وقت توجه ویژه ای داشته باشن چرا که این امر در های رحمت را به روی بنده ها باز می کند.

علی خراسانی مدیر کمیته امداد ملایر نیز در این آیین با اشاره به مهمترین اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر در راستای ازدواج بیان کرد: در سال گذشته در سطح شهرستان ملایر و با کمک خیرین و‌مسئولین و متولیان امر ۲۱۰فقزه جهیزیه به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون تومان در بین نوعروسان توزیع شده است.

وی با بی سابقه خواندن این اقدام تصریح کرد: خیرین در این اقدام نیک نقشی مهم داشتند و بیش از ۸۰۰ میلیون تومان برای تامین جهیزیه کمک کردند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر تسهیل کری و کمک به ازدواج خانواده و دختران تحت پوشش را وظیفه مهم این نهاد دانست و تصریح کرد: با توجه به تاکیدات امام‌جمعه در کنار این کمک ها پیوست فرهنگی نیز وجود دارد.

وی افزود: به مناسبت هفته ازدواج نیز چهل سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اهدا می شود

گفتنی است، در این مراسم عقد دونفر از زوج‌های جوان توسط امام‌جمعه ملایر خوانده شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار