نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. شهريور 1401 - 9:41   |   کد مطلب: 31319
خادمان موکب جوانان قمر بنی هاشم توچغاز ملایر هر روز با نوای یاحسین و دلی پر از حسرت زیارت از زوار کوی عشق و زیارت اربعین پذیرایی می کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ اینجا ملایر است نقطه عاشقی  شهری که به واسطه خیرین بزرگش در کشور شهره است و این روزها خیران بزرگ و عاشقان امام حسین(ع) در نقاط مختلف از زائران کربلا پذیرایی می کنند.
فاصله زیاد است اما ندای هلابیکم یا زوار از همینجا شنیده می شود از موکبی هایی که با  تمام وجود پذیرای زائران کوی عشق هستنند همان هایی که خود جا مانده از مسیر عشق هستند اما دلشان را زیر قدم های زوار پهن کرده اند.

این روزها در گوشه ای ملایر و در مسیر زائران کربلا مردم توچغاز با راه اندازی موکب جوانان قمربنی هاشم(ع) حال و هوای حسینی به روستای خود داده اند و از هیچ تلاشی برای خدمات رسانی دریغ نمی کنند.

از همان ورودی و چایخانه مرغ دل به مسیر نجف تا کربلا پرواز می کند و گویی در یکی از موکب های بی نظیر این مسیر مسیر قرار داری که با شوق زیارت سرعت قدم هایت را افزایش می دهی.

آشپزخانه ساده و بی آلایش که با حضور بانوان این روستا راه اندازی شده است روزانه تا سه هزار و پانصد وعده غدایی برای زائران طبخ می کنند و مردم روستا عاشقانه نذورات خود را به این موکب می دهند.

موکب هم پز از زائرانی است که پلاک های خودرو هایشان نشان می دهد از  قومیت های مختلف آمده اند و سفره ساده این موکب گسترده و عده ای از زوار مشغول غذا هستند، عده ای مشغول استراحت و تعدادی نیز در حال اقامه نماز هستند.

چهره های آفتاب سوخته خادمان این موکب نشان از شدت علاقه آنان و همت بلندشان در پذیرایی از زائران در گرمای این روزهای تابستان دارد که با لبخند خدمت به زائران را مدال افتخاری بر سینه خود می دانند.

اینجا ملایر است دیار عاشقان اباعبدالله(ع) و قمر منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل(ع) و این روزها در هشت نقطه موکب هایی برپا شده و پذیرایی از زوار کوی عشق انجام می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار