نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. آبان 1401 - 16:13   |   کد مطلب: 31493
اختتامیه نخستین همایش بین المللی نهضت ترجمه در ملایر با حضور فرهیختگانی از ۲۰ کشور برگزار و از ترجمه ۳ کتاب خاطرت شهیدان به پنج زبان رونمایی شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ اختتامیه نخستین همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس با عنوان “پرواز اندیشه‌ها، روایت ماندگار” امروز مسئولان لشگری و کشوری و فرهیختگان از ۲۰ کشور جهان در دانشگاه ملی ملایر برگزار شد.
در این آئین از ترجمه کتاب‌های «حاج جلال» در وصف زندگینامه پدر شهیدان حاجی بابایی و «الکرخ»، ترجمه کتاب شهید «الکرخ» در وصف شهید «احمد روستایی» و «من رضا هستم» در وصف زندگینامه شهید «داریوش (رضا) ساکی» رونمایی شد.

این کتاب های به پنج زبان انگلیسی، عربی، اسپانیایی، کردی سورانی و اردو ترجمه شده و از نویسندکان و مترجمان این سه کتاب در یان آیین تجلیل شد.

تجلیل از خانواده های شهید خلبان غلامحسین عروجی، شهید احمد روستایی، شهید رضا ساکی، شهیدان حاج بابایی، شهید محمد حسین سنجری، شهید محمدرضا یوسفی، شهید حمیدرضا دماوندی، شهیده روشنک روحی، شهید جمشید بیان، علی ایمن، محمود اجاق، ترکاشوند و رضا صالحی توسط دانشجویان کشورهای عراق، نیجریه، پاکستان و افغانستان و اهدای هدایایی از این کشور ها از دیگر بخش های این همایش بود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار